728 x 90

اعتراف یک عضو مجلس ارتجاع به فیلترینگ تلگرام

اعتراف جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو مجلس ارتجاع به فیلترینگ تلگرام
اعتراف جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو مجلس ارتجاع به فیلترینگ تلگرام

جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارتجاع به شکست طرح فیلتر کردن پیام‌رسان تلگرام اعتراف کرد.

وی روز جمعه  14اردیبهشت97 در یک نشست خبری شرکت کرده بود، گفت:‌: اگر با فیلتر تلگرام مردم به پیام‌رسان خارجی دیگر مهاجرت کردند، می‌خواهیم چه کنیم؟ ما که نمی‌توانیم تمام پیام‌رسانهای دنیا را فیلتر کنیم. نهایتاً باید برق را قطع کنیم.
  این عضو مجلس ارتجاع افزود: سیستم ارتباطی دنیا پیشرفته‌تر و گسترده‌تر از آن است که چنان‌چه به سرور پیام‌رسانی دسترسی نداشتیم، ارتباط آن را قطع کنیم.

  رحیمی جهان‌آبادی: گفت نتیجه فیلتر تلگرام این شده است که مردم را به سمت فیلترشکنهای آمريکایی که بدافزارهای فراوانی هم دارند، سوق داده‌ایم که این کار منطقی و عقلانی نیست.

وی افزود: تلگرام در اتفاقات دیماه 96 نقش داشت اما خیابانها، میدانها، تلفن‌ها و... هم نقش داشتند؛ نمی‌توانیم میدانها و خیابانها را هم ببندیم. ریشه مشکلات دیماه 96 را باید واکاوی کرد.

این عضو مجلس ارتجاع طرح  فیلتر کردن تلگرام را زیر سؤال برد و گفت:‌ کجای جهان به این صورت است که قانونگذار قانونی را مصوب کند سپس خودش رعایت نکند؟ قانونی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند، مشکل از قانون است نه مردم. اتفاقاً زمانی که نرم‌افزاری مثل تلگرام بسته می‌شود، کنترل وضعیت هم دشوارتر می‌شود؛ چرا که کانال‌های ارتباطی گسترده‌تر می‌شود. زمانی که گروهی علنی فعالیت می‌کنند کنترل آنها راحت‌تر از آن است که مخفیانه فعالیت کنند.
وی به سرکوب و سانسور توسط رسانه‌های حکومتی اعتراف کرد و گفت:  صدا و سیمای ملی، میلی و خلاف نظر مردم عمل می‌کند. خبرنگار صدا و سیما حق ندارد از امکاناتش به نفع یک جناح خاص استفاده کند. اگر به همان میزان که شامپو و میمون چی‌توز در صدا و سیما پخش می‌شد، نظر مردم هم انعکاس پیدا می‌کرد، امروز وضعیت صدا و سیما و دیش‌های ماهواره این طور نمی‌بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b98728f-a2f4-4f4d-8f44-0615fb704ba5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات