728 x 90

اردن از آمریکا خواستار سامانه دفاعی موشکهای "پاتریوت" شد

سامانه پدافند هوایی پاتریوت
سامانه پدافند هوایی پاتریوت

مقامات اردن به‌دلیل تداوم جنگ در منطقه، از آمریکا برای تأمین امنیت مرزها درخواست کمک کرده‌اند. سخنگوی ارتش اردن در تلویزیون دولتی این کشور گفت: «ما از طرف آمریکایی خواسته‌ایم که سامانه دفاع هوایی اردن را با موشکهای "پاتریوت" تقویت کند. این یک سیستم گران‌قیمت است که با منابع محلی قابل تحویل نیست؛ بنابراین ما به یک شریک استراتژیک نیاز داریم».

پیش از این اردن هشدار داده بود که جنگ میان اسراییل و حماس ممکن است به کشورهای اطراف گسترش یابد. از آغاز جنگ، این نگرانی وجود داشته است که نیروهای نیابتی رژیم ایران به‌ویژه از کشورهای عربی همسایه می‌توانند بیش از پیش در درگیری شرکت کنند. اردن از دیرباز متحد نزدیک ایالات متحده بوده است.

 

خاطرنشان می‌شود روز ۵آبان دو پهپاد به خاک مصر حمله کردند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر روز شنبه ۶ آبان (۲۸ اکتبر) در واکنش به حمله پهپادی به مصر "از همه خواست تا به حاکمیت ارضی این کشور" احترام بگذارند. 

السیسی این سخنان را یک روز پس از سقوط دو پهپاد در خاک این کشور بیان کرده است. او تاکید کرد که کشورش قادر است از استقلال و حاکمیت ملی خود دفاع کند.
در پی سقوط پهپادها در مصر ۶ نفر زخمی شدند. اسرائیل حوثیهای یمن را که مورد حمایت رژیم ایران هستند در این حمله مقصر دانست. سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه شنبه تصریح کرد که این "دو پهپاد از جنوب دریای سرخ" به پرواز درآمده‌اند که یمن در آنجا قرار دارد.

یکی از پهپادها در طابا سقوط کرده است. طابا شهری است که در ساحل خلیج عقبه واقع شده و نزدیک‌ترین شهر مصر به اسرائیل است. سخنگوی ارتش مصر توضیح داده است که پهپادها از جنوب دریای سرخ آمده‌اند. 

السیسی همچنین تاکید کرد که مصر به ایفای نقش مثبت خود در درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل ادامه خواهد داد. رئیس جمهوری مصر درباره گسترش احتمالی درگیری‌ها نیز هشدار داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37363651-d2bd-44d1-ad2a-845d9c609f2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات