728 x 90

ارتش یمن: شناسایی 100کارشناس نظامی رژیم ایران در صعده

: شناسایی100 کارشناس نظامی رژیم ایران  در صعده
: شناسایی100 کارشناس نظامی رژیم ایران در صعده

ارتش ملی یمن روز پنجشنبه 13اردیبهشت اعلام کرد، طی روزهای گذشته بیش از 100کارشناس نظامی رژیم ایران را در صعده شناسایی کرده است.  به‌گفته ارتش یمن، این افراد در زمینه تکنولوژی نظامی مانند بستن قطعات موشکهای ساخت  رژیم ایران و آماده کردن آن برای شلیک به عربستان سعودی و دیگر کمکهای لجستیکی در زمینه‎های نظامی به شبه‌نظامیان حوثی کمک می‌کنند. 

به گفته منابع نظامی به دنبال پیروزیهای گسترده ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن و محاصره استان صعده که به انباری از ذخیره اسلحه حوثی‌ها تبدیل شده است، حوثی تصمیم گرفتند،کارشناسان نظامی زیادی را به این استان بفرستند تا مانع از سقوط آن به دست ارتش ملی یمن شوند.  صعده اکنون از 5محور ارتباطی با خارج از استان به محاصره درآمده است. 

به گفته منابع ارتش یمن، جمع‌آوری این معلومات و شناسایی کارشناسان رژیم ایران در صعده از طریق فعالیت گسترده سازمانهای اطلاعاتی وابسته به ارتش این کشور صورت گرفت. 

به گزارش روزنامه شرق الاوسط، سرلشکر عبده مجلی، سخنگوی ارتش یمن، گفت: ارتش یمن حدود 100کارشناس ایرانی که حمایت‌های نظامی و فنی مختلفی از قبیل بستن قطعات موشک و آماده کردن آن برای شلیک و کاشتن مینهای ضدتانک و ضد نفربر به شبه‌نظامیان حوثی کمک می‌کنند.  سخنگوی ارتش ملی یمن گفت، اطلاعات دقیقی که به دست ما رسید باعث شد که 10تن از برجسته‌ترین فرماندهان حوثی‌ها، شناسایی و به وسیله ارتش یمن کشته شوند.این منبع نظامی یمنی افزود:«پس از محاصره صعده دهها تن از نیروهای حوثی‌ها فرار کرده و به روستاهای اطراف این شهر پناه بردند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/091fd637-d3cc-44d4-a364-be3abd8f22ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات