728 x 90

آیا روسیه رژیم ایران را به ترامپ فروخت؟

کنفرانس خبری دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در هلسینکی
کنفرانس خبری دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در هلسینکی

کیهان خامنه‌ای در یادداشت روز خود با عنوان«آیا به روسیه می‌توان اعتماد کرد؟» ضمن اعتراف به انزوا و بن‌بست رژیم ایران، در پاسخ به جنگ باندهای داخلی این نظام بر سر نزدیکی با روسیه و فروختن رژیم ایران به آمریکا توسط پوتین به ناچاری رژیم به آویختن به روسیه اشاره کرد و ضمن تأیید احتمال فروخته شدن رژیمش توسط روسیه مدعی شد نمی‌توان دور کشور حصار کشید و نوشت: «در دنیای سیاست، هیچ کشوری صددرصد قابل اعتماد نیست اما برخی کشورها صددرصد غیرقابل اعتمادند.

در چنین دنیایی دولتها غالباًًً با منطق سود و زیان و منافع ملی سیاستهای خود را با دیگر کشورها تنظیم می‌کنند. این دولتها ممکن است به‌محض مشاهده شرایط جدید، با همان منطق سود و زیان زیر تعهداتشان بزنند.... در چنین دنیایی چه باید کرد؟ آیا باید به دور کشور حصار کشید؟ آیا نباید با آنها پیمان بست و متحد استراتژیکشان شد؟ پاسخ این سؤال‌ها ساده و روشن است. نمی‌توان دور کشور حصار کشید».

 

معنای شعار نه شرقی نه غربی؟

کیهان خامنه‌ای در پاسخ به باند مغلوب نظام که آویختن به روسیه را خلاف شعار نه شرقی نه غربی خمینی دجال معرفی کردند، مدعی شد که رابطه با روسیه توأم با اقتدار است و نوشت: «آقایان! اگر مبنای استدلالتان این شعار است، شوروی سال‌هاست فروپاشیده اما آمریکا نه... معنای «نه شرقی و نه غربی»... این است که، روابط کشورت با سایرین... رابطه ارباب رعیتی نباشد. امروز روابط کشور مان با روسیه، چین، ترکیه و... روابطی است توأم با «اقتدار» و بر اساس منطق منافع ملی و احترام متقابل».

 

کیهان خامنه‌ای در جای دیگری از مقاله‌اش ضمن اعتراف به این‌که روسیه بارها پشت رژیم را خالی کرده است، در تلاش برای توجیه ناچاری رژیمش در آویختن به روسیه تلاش کرد از روسیه رفع اتهام کند و نوشت: «روسیه اگر بر اساس منطق سود و زیان، در چند جا با آمریکا! علیه کشور مان همراهی کرده، در چند جا هم با ما علیه آمریکا همراهی کرده و این یعنی، این کشور صددرصد غیرقابل اعتماد نیست. ضمن این‌که، روسیه در آن چند جا، برگه‌ای را امضاء کرده که، آمریکا آن را علیه کشور مان تهیه کرده است! یعنی پرچمدار و کارگردان بازی دشمنی با ایران، آمریکا و آن چند کشور اروپایی بوده‌اند. حال کدام یک از این کشورها قابل اعتمادترند؟! به روسیه اعتماد صددرصد نداریم».

 

امتیاز می‌گیرند امتیاز نمی‌دهند

کیهان خامنه‌ای در پاسخ به باند مغلوب نظام، ضمن اعتراف به درماندگی رژیمش در سوریه که مجبور شد از روسیه کمک بخواهد و عملاً مجبور به تقسیم هژمونی شد تلاش کرد آن را معکوس جلوه داده و روسیه را وام دار رژیم تلقی کند، و نوشت: « راستی! چه کسی اجازه داد روسیه وارد بازی سوریه شود؟ جز ایران؟ روسیه آیا برخلاف تبلیغات وحشتناکی که طی روزهای گذشته از سوی آن جریان خاص می‌شد، در نشست هلسینکی ایران را به ترامپ فروخت؟»

مقاله کیهان در ادامه به وضعیت فلاکت‌بار رژیم پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمها اعتراف کرد و نوشت: « این‌که از تو امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند، پس از اجرای کامل تعهداتت مجدداً تحریمت کنند، تحقیرت کنند، به هواپیمایت سوخت ندهند و تصریح کنند، حاضر نیستند یا نمی‌توانند از این به بعد هم هیچ تضمینی بدهند یعنی،... به این‌گونه کشورهاست که اصلاً نباید اعتماد کرد و متحدش شد. آلمان وقتی هنوز موعد تحریم‌های ترامپ فرا نرسیده، صدها میلیون یورو از دارایی‌هایت را می‌دزدد، فرانسه وقتی حاضر نمی‌شود تحت هیچ شرایطی میزبانی قاتلان ۱۷هزار شهید ایرانی را از دست بدهد و آمریکا وقتی به‌راحتی آب خوردن زیر تمام تعهداتش می‌زند و مرتب از تغییر رژیم ایران حرف می‌زند، یعنی باید از این کشورها فاصله گرفت. معمای عجیبی است؛ دیروز مشاور رئیس‌جمهور محترم، چند ساعت پس از این‌که ترامپ گفت، صددرصد از براندازان ایران حمایت می‌کند توییت کرد، با آمریکا باید مذاکره کرد!»

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9adb4a4a-60ee-4a71-a442-a1e6eb579281"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات