728 x 90

گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: رد اورانیوم در سایتی اعلام نشده در ایران پیدا شد

رد اورانیوم در سایتی اعلام نشده در ایران پیدا شد
رد اورانیوم در سایتی اعلام نشده در ایران پیدا شد

بنا‌ به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸ منتشر شد این سازمان رد اورانیوم، در یک سایت اعلام نشده‌ در ایران پیدا کرده است.

آژانس هم‌چنین در گزارش دوره‌ای خود که برای اعضای شورای حکام آژانس ارسال کرد اعلام کرد که تهران از تاریخ شنبه ۱۸ آبان ماه اقدام به غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردو کرده است.

هم‌چنین خبرگزاری فرانسه با استناد به آخرین گزارش آژانس انرژی اتمی نوشت: «آژانس ردی از اورانیوم طبیعی درست شده با دخالت انسانی را در سایتی در ایران که به این سازمان اعلام نشده، پیدا کرده است.»

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش محرمانه سه ماهه خود که روز دوشنبه در میان کشورهای عضو توزیع شد موارد متعدد نقض برجام توسط رژیم آخوندی را اعلام کرد.

 

به گزارش آسوشیتدپرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده با غلظت پایین رژیم ایران کماکان در حال افزایش است که نقض توافق اتمی سال ۲۰۱۵ است.

 

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رژیم آخوندی به غنی‌سازی اورانیوم تا حد ۴.۵درصد ادامه می‌دهد، میزان مجاز در توافق اتمی، غنی‌سازی تا حد ۳.۶۷درصد می‌باشد.

 

آژانس می‌گوید ذخایر اورانیوم غنی شده با غلظت پایین تا سوم نوامبر ۳۷۲کیلو و ۳۰۰گرم بوده است در حالی‌که در ۱۹اوت ۲۰۱۹ذخایر آن ۲۴۱کیلو و ۶۰۰گرم بوده است. میزان مجاز در توافق اتمی ۲۰۲کیلو و ۸۰۰گرم است.

رژیم تهران هم‌چنین با سانتریفوژهای بسیار پیشرفته تری غنی‌سازی می‌کند و در حال غنی‌سازی در فردو است که در توافق اتمی ممنوع بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f30b6ea2-553b-4845-b2f2-2ccad55828c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات