728 x 90

آمریکا همکاری با سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد

سازمان جهانی بهداشت
سازمان جهانی بهداشت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه ۹خرداد اعلام کرد کشورش روابط با سازمان جهانی بهداشت را خاتمه می‌دهد، زیرا این سازمان اقدام مناسبی در راستای مبارزه با شیوع کرونا در جهان انجام نداده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این بارها این سازمان را متهم کرده بود که از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، همواره در مقابل مقامات پکن با ملایمت رفتار کرده و با وجود دریافت بخش قابل توجهی از بودجه خود از ایالات متحده آمریکا «زیادی به چین نزدیک شده است».

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک نشست مطبوعاتی در کاخ‌سفید دربارۀ سازمان جهانی بهداشت گفت: «از آنجا که آنها نتوانستند اصلاحات لازم را انجام دهند، امروز به روابط خود با سازمان جهانی بهداشت پایان می‌دهیم و منابع مالی خود را به سایر بخش‌های بهداشت عمومی که سزاوار این پول هستند، اختصاص می‌دهیم».

وی در ادامه افزود در حالی که آمریکا ۴۵۰میلیون دلار از بودجه سازمان جهانی بهداشت را تأمین می‌کند، چین تنها ۴۰میلیون دلار به این سازمان کمک مالی می‌کند.

آمریکا بزرگترین تامین‌کننده مالی سازمان جهانی بهداشت است و قطع این کمک به تضعیف این سازمان جهانی خواهد انجامید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38c07318-ac13-4372-9d19-27eedf5a3192"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات