728 x 90

آمریکا شرکتهایی را به‌دلیل حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

در ارتباط با تحریم‌های نفتی و پتروشیمی

خزانه‌داری آمریکا ۵شرکت و یک فرد را تحریم کرد

منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا:

بخش پتروشیمی و نفت رژیم ایران

پایه‌یی‌ترین منابع پشتیبانی اهداف شرورانه

رژیم ایران در داخل و خارج هستند

روز چهارشنبه ۲۶آذر ۹۹ خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: ۴ شرکت در همکاری با شرکت پتروشیمی تریلیانس که در ژانویه ۲۰۲۰ تحریم شده بود، تحریم شدند. آنها در عملیات صدور مواد پتروشیمی رژیم ایران فعال بوده‌اند.

این شرکت‌ها که ثبت شده در چین و امارات متحده عربی هستند خدمات قابل‌توجه یا ارتباطات لازم برای تراکنشهای مالی از طرف تریلیانس و واسطه‌گری و انتقال مواد پتروشیمی فراهم کرده‌اند.

بیانیه خزانه‌داری آمریکا می‌افزاید: «فروش مواد پتروشیمی رژیم ایران یک منبع درآمد قابل مهم رژیم ایران است تا سرکردگان فاسد این رژیم بتوانند طیفی از فعالیت‌های شرورانه، از جمله تکثیر سلاح کشتار جمعی و امکانات تحویل دهی آن به سازمانهای تروریستی خارجی و نیز نقض حقوق‌بشر در ایران و خارج کشور را پشتیبانی مالی کنند».

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «بخش پتروشیمی و نفت رژیم ایران پایه‌یی‌ترین منابع پشتیبانی اهداف شرورانه داخلی و خارجی رژیم ایران هستند. وی افزود: ایالات متحده علیه افرادی که همکاری غیرقانونی با رژیم ایران در فروش نفت و محصولات پتروشیمی دارند اقدام می‌کند».

شرکتهای تحریم شده عبارتند از:

  • شرکت چینی «مدیریت کشتیرانی بین‌المللی دونگای»
  • شرکت چینی «پتروکم - جنوب شرقی»
  • شرکت اماراتی «آلفا تک»
  • شرکت تجاری پترولیانس

همراه با لیست‌گذاری این شرکت‌ها خزانه‌داری یک شرکت ویتنامی حمل و نقل گاز و مواد شیمیایی را بر اساس همین دستور اجرایی تحریم و لیست‌گذاری کرد. این شرکت در ارتباط با میزان قابل توجهی تراکنش برای حمل و نقل تولیدات نفتی از ایران از و بعد از ۱۴آبان۹۷ تحریم می‌شود. هم‌چنین مدیر این شرکت به نام وو نگوک فونگ به‌دلیل فعالیت‌های مذکور تحریم می‌شود.

شرکتهایی که بدلیل حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران توسط خزانه‌داری تحریم شدند.

۱۶ دسامبر ۲۰۲۰

واشنگتن - امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) چهار نهاد را برای تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی ایران توسط تریلیانس پتروشیمی شرکت آموزشی ویبولیتین (تریلیانس)، موجودی تعیین شده توسط خزانه‌داری در ژانویه ۲۰۲۰، تعیین کرد. شرکتهای مستقر در چین و امارات متحده عربی خدمات مهم حمل و نقل را به Triliance ارائه داده‌اند و یا از طرف این شرکت معاملات مالی انجام داده‌اند و این امر باعث می‌شود Triliance بتواند به دلالی و انتقال صادرات پتروشیمی ایران ادامه دهد. فروش پتروشیمی ایران منبع درآمد مهم رژیم ایران است، برای رهبران فاسد خود ثروت ایجاد می‌کند و طیف وسیعی از فعالیت‌های شیطانی را تأمین می‌کند، از جمله گسترش سلاحهای کشتار جمعی و ابزار تحویل آنها، پشتیبانی از گروه‌های تروریستی خارجی و انواع مختلف نقض حقوق‌بشر، در داخل و خارج از کشور.

وزیر امور خارجه استیون منوچین گفت: «بخشهای پتروشیمی و نفت ایران منابع اصلی تأمین بودجه رژیم ایران هستند، که این رژیم برای حمایت از برنامه‌های بدخیم داخلی و خارجی خود استفاده می کند. ""ایالات متحده علیه افرادی که از بازیگران غیرقانونی درگیر در فروش نفت و پتروشیمی ایران حمایت می‌کنند، اقدام خواهد کرد».

این نهادها طبق بخش ۱ (a) (iii) (B) دستورالعمل اجرایی (E. O. ) ۱۳۸۴۶ تعیین می شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01efefa1-96d5-482f-8e8d-b41a5ce301ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات