728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۷شهر کشور بیش از ۷۵هزار و ۳۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

  • در سه روز گذشته ۲۵۰نفر در مشهد ۹۰نفر در سبز وار، ۶۰نفر در نیشابور و ۴۰نفر در قوچان در اثر کرونا فوت کرده‌اند.
  • شمار قربانیان کرونا تنها در شهر بجنورد از اسفند تا ۳۱تیر به ۷۲۰تن می‌رسد
  • بیمارستان شهدای تجریش با کمبود شدید کادر پزشکی روبرست. کادر پزشکی به‌شدت خسته هستند و با کمبود شدید تجهیزات مواجه هستند. شرایط بدتر از پیک اول است.
  • پزشکان و پرستاران در بیمارستان امام حسین تهران نگران شروع پیک‌سوم در پاییز هستند. کادر درمانی نیاز به کمک مالی دارند اما دولت کمکی نمی‌کند.
  • حریرچی: مرگ روزانه نسبت به فروردین و اسفند رشد ۵۰درصدی داشته که نتیجه عملکرد ما و بازگشایی‌هاست. از همه مراجع می‌خواهیم مردم را به نذر ماسک تشویق کنند!
  • افزایش قابل توجه آمار بستری و فوتی در خراسان رضوی. در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه مشهد ۱۲۰۰بیمار کرونایی بستری هستند که ۲۳۰نفر حالشان وخیم است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۷شهر ایران بیش از ۷۵هزار و ۳۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۲۲۴۵نفر، در البرز به ۲۳۸۰نفر، در اردبیل به ۷۸۵نفر، در اصفهان به ۳۴۸۳نفر، در خراسان رضوی به ۵۵۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۳۶۰نفر، در کرمان به ۱۰۷۰نفر، در گلستان به ۱۹۵۰نفر، در لرستان به ۲۹۴۰نفر، در مازندران به ۳۳۴۳نفر، در هرمزگان به ۸۹۰نفر و در همدان به ۱۹۹۰نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم، شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۲۲۱نفر و شمار بیماران تحت مراقبت ویژه را ۳۶۶۷نفر اعلام کرد. وی هم‌چنان ۲۵ استان را در وضعیت قرمز و هشدار ذکر کرد و افزود «موارد ابتلا در اکثر استانها از جمله خراسان رضوی هم‌چنان رو به افزایش است» (ایرنا ۲مرداد).

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: تعداد فوتیها «نسبت به فروردین و اسفند رشد ۵۰درصدی داشته است و نتیجه عملکرد ما و کارهایی است که در خرداد ماه انجام داده‌ایم و هم‌چنین (نتیجه) بازگشایی‌هایی است که صورت گرفته است. وی گفت: از مردم خواهش می‌کنم در این محرم و صفر نذر ماسک کنند از همه مراجع می‌خواهیم مردم را به نذر ماسک تشویق کنند» (ایلنا ۱مرداد)

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: آمارهای بیمارستانها «بعضی وقت ها آدم را واقعاً به تعجب وا می‌دارد مثلا توی یک بخش آی.سی.یو از ۶۴تا پرسنلی که در شیفتهای مختلف می‌چرخند ۵۷-۵۸تا از آنها کرونا گرفتند» (تلویزیون شبکه ۲رژیم)

در تهران، پزشکان از وضعیت بحرانی در بیمارستان شهدای تجریش گزارش می‌دهند. بیمارستان با کمبود شدید کادر پزشکی روبرست. به‌دلیل کثرت مراجعات بخشهای دیگر بیمارستان را هم برای بیماران کرونایی آماده می‌کنند. شرایط بدتر از پیک اول می‌باشد. پرستاران و کادر پزشکی به‌شدت خسته هستند، دیگر توان کار کردن را ندارند. با کمبود شدید تجهیزات پزشکی از جمله ماسک، دستکش، لباس مخصوص کرونا مواجه هستند.

در بیمارستان امام حسین تهران همه نگران شروع پیک‌سوم در پاییز هستند. الآن کلیه کادر درمانی خسته و فرسوده شدند. آنها در مضیقه شدید مالی هستند باید به آنها کمک شود اما دولت کمکی نمی‌کند.

زالی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۷۶۷نفر در مجموعه بیمارستانهای استان بستری شده‌اند که ۱۵۴نفر از آنها مستقیم در بخشهای مراقبتهای بستری شدند. تعداد ترخیصیهای ما از تعداد بیماران بستری پیشی نگرفته است... بیمارانی که امروز وارد بیمارستانها می‌شوند، نسبت به روزهای گذشته بدحال‌تر هستند» (ایسنا ۱مرداد)

در خراسان شمالی، به گزارش پزشکان، شمار قربانیان کرونا تنها در شهر بجنورد از اسفند ۳۱تیر دست کم به ۷۲۰تن می‌رسد. تجهیزات پزشکی و بیمارستانی مانند دستگاه اکسیژن، دستگاه تنفس مصنوعی، کیتهای حفاظت فردی، ماسک ام۹۵ و لباس گان برای پرسنل، و وسایل ضد عفونی در بجنورد و دیگر شهرهای خراسان شمالی به‌شدت کمیاب است.

در خراسان رضوی، به گزارش شاهدان عینی تنها در سه روز گذشته ۲۵۰تن از مردم مشهد که عمدتاً از اقشار محروم و مناطق فقیر نشین هستند، در اثر کرونا جان‌باخته‌اند. در همین فاصله دست کم ۹۰نفر در سبز وار و ۶۰نفر در نیشابور و ۴۰نفر در قوچان در اثر کرونا فوت کرده‌اند.

جانشین رئیس ستاد کرونا در خراسان رضوی گفت: «روز گذشته شاهد افزایش قابل توجه آمار بستری و فوتیها بودیم که زنگ خطری برای استان محسوب می‌شود... کادر درمان در شرایط بسیار سختی هستند» (عصر ایران ۱مرداد). «هم‌اکنون در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه پزشکی مشهد ۱۲۰۰بیماری کرونایی بستری هستند که ۲۳۰نفر حالشان وخیم است» (تلویزیون آستان قدس رضوی ۲مرداد)

در مازندران، «فرماندار محمودآباد، وضعیت را بحرانی توصیف کرد و گفت: در موج دوم کرونا سرعت انتقال این بیماری ۹برابر شده و آمار مرگ و میر در محمودآباد نگران‌کننده است. روند رو به افزایش مبتلایان در محمودآباد ضمن تکمیل ظرفیت کلیه مراکز درمانی، موجب ابتلای کادر درمانی و کاهش نیروی انسانی شبکه بهداشت و درمان در ارائه خدمات به مراجعه کنندگان شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲مرداد)

در اردبیل، معاون استاندار گفت: «رکورد مبتلایان به بیماری کرونا در استان شکسته شد به‌طوریکه مجبور به بازگشایی تمامی ظرفیتهای موجود در استان برای مقابله با کرونا شدیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۲مرداد)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲مرداد ۱۳۹۹ (۲۳ژوئیه ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e3cb603-4794-4f72-b97a-b7239654da43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات