728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی قم: بازگشایی مدارس، دانشگاهها و ورزشگاهها بدون محدودیت اشتباه است. نقطه آسیب‌پذیر قم مدارس است
  • ستاد کرونا در خراسان جنوبی: روزانه شاهد افزایش موارد سرپایی مثبت و بستریهای کرونایی در استان هستیم
  • دانشگاه پزشکی یزد: ۳۸۹بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۱۱۰نفر در بخش ICU نگهداری می شوند
  • روزنامه آرمان: بسیاری از معلمان و کارکنان مدارس و دانش‌آموزان واکسن نزده و بیش از ۷۵درصد مدارس شرایط بازگشایی ندارند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۵ آذر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۸۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۰۳۸نفر، در البرز به ۱۴۱۳۳نفر، در اصفهان به ۳۲۹۹۵نفر، در بوشهر به ۵۳۷۴نفر، در تهران به ۱۱۲۸۲۵نفر، در چهارمحال و بختیاری ۳۷۰۰نفر، در خوزستان به ۲۹۲۶۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۳۷۰نفر، در فارس به ۱۷۹۱۰نفر، در کرمان به ۱۲۹۰۲نفر، در کرمانشاه به ۸۹۵۴نفر، در گلستان به ۱۰۵۳۵نفر، در گیلان به ۱۶۷۴۵نفر و در مرکزی به ۸۷۸۸نفر رسیده است.

 

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «قم از جمله مناطقی است که بیشترین استعداد را برای ورود به پیک ششم کرونا دارد.

بازگشایی مدارس، دانشگاهها و ورزشگاهها بدون اِعمال محدودیت هوشمند اشتباه است. نقطه آسیب‌پذیر قم در بحث کرونا، مدارس است و اگر وارد موج ششم شویم از این محل وارد شده‌ایم» (ایسنا ۵ آذر۱۴۰۰).

در خراسان جنوبی، ستاد کرونا اعلام کرد: «روزانه شاهد افزایش موارد سرپایی مثبت و بستری بیماران کرونایی در استان هستیم. اگر روند افزایشی موارد ابتلا و بستری ادامه یابد، شروع موج جدید بیماری دور از انتظار نیست» (ایرنا ۵ آذر۱۴۰۰).

در یزد، هم‌چنان بیماران بستری درICU افزایشی است. دانشگاه پزشکی یزد اعلام کرد «هم اکنون ۳۸۹بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۱۱۰نفر در بخش ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ آذر۱۴۰۰).

 

در کهگیلویه و بویر احمد، رئیس دانشگاه پزشکی یاسوج با اشاره به افزایش بیماران کرونایی گفت: «از ۳۷۹نمونه پی سی آر از آزمایشگاه یاسوج بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و دنا بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ آذر۱۴۰۰).

 

روزنامه حکومتی آرمان امروز نوشت: «غرور و تعصب بیش از حد روی واکسیناسیون» و «ارائه آمارهای نجومی واکسیناسیون» و «عادی انگاری بیماری» و «بازگشاییهای گسترده در سطح کشور» موجب آغاز موج جدید بیماری شده است. بیش از ۷۵درصد مدارس شرایط بازگشایی را نداشته و درصد قابل توجهی از معلمان و کادر اجرایی مدارس و دانش‌آموزان واکسن دریافت نکرده‌اند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ آذر۱۴۰۰ (۲۶نوامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94f08b5c-8dbc-4c70-9005-7aa84b5019e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات