728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۷هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۷هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • به‌رغم هشدارهای مکرر کارشناسان در مورد وقوع پیک ششم رئیسی دستور داد مدارس و دانشگاهها از اول آذر بازگشایی شوند
  • دانشگاه پزشکی مشهد: خراسان رضوی در چند هفته اخیر جزو چند استان اول به‌لحاظ ابتلاء، بستری و فوتی کرونایی بوده است
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: بزودی ما با پیک ششم مواجه می‌شویم. حضور دانش‌آموزان در مدارس، می‌تواند شروع‌ پیک جدیدی باشد
  • روزنامه حکومتی همشهری: کشور هم‌چنان درگیر پیک پنجم کروناست. آمار مرگ‌ها بالا و میزان مبتلایان قابل ملاحظه است
  • دانشگاه پزشکی کردستان: پیک پنجم طولانی‌ترین پیک از ابتدای شیوع کرونا در استان بود و هم‌چنان در کردستان جان می‌گیرد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۸آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۶۷هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۷۳۰۸نفر، در البرز به ۱۳۷۷۳نفر، در اصفهان به ۳۱۸۱۵نفر، در تهران به ۱۰۹۴۸۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۵۶۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۲۰۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۰۹۵نفر، در فارس به ۱۷۱۱۰نفر، در قزوین به ۵۳۲۹نفر، در کردستان به ۷۵۲۲نفر، در کرمانشاه به ۸۵۸۴نفر، در مرکزی به ۸۵۴۳نفر و در یزد به ۷۶۷۸نفر رسیده است.

در حالی‌که اکثر کارشناسان و متخصصان نسبت به‌وقوع پیک ششم و تشدید این امر در صورت بازگشایی مدارس هشدار می‌دهند. رئیسی جلاد ۶۷ امروز بار دیگر بر بازگشایی مدارس تأکید کرد و گفت: «وزارت بهداشت، با همکاری وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش، طوری برنامه‌ریزی کند تا مدارس و دانشگاهها از اول آذر طبق شیوه‌نامه‌ها بازگشایی شوند»

عمادی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «در آینده نزدیک ما با پیک ششم مواجه خواهیم شد. حضور دانش‌آموزان در مدارس، می‌تواند شروع‌کننده پیک جدیدی باشد، ... هم‌اکنون با بازگشایی تالارها، باشگاههای ورزشی و... هم مواجه هستیم و تمام اینها جزو عوامل خطر به‌شمار می‌روند» (همشهری ۸آبان۱۴۰۰).

سوری عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: به‌خلاف پیکهای قبلی ما بلافاصله بعد از پیک پنجم «وارد پیک ششم شدیم. خیلی باعث تأسف است که ما بلافاصله بعد از پیک پنجم پیک ششم را داشته باشیم یعنی هیچ فاصله‌ای نیفتد» (تلویزیون رژیم ۷ آبان۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی همشهری امروز نوشت: «کشور هم‌چنان درگیر پیک پنجم کروناست. آمار مرگ‌ها بالا و میزان مبتلایان قابل ملاحظه است. بنابراین هنوز نمی‌توان گفت که پیک پنجم تمام‌شده و حالا منتظر پیک ششم هستیم»

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «خراسان رضوی در چند هفته اخیر جزو چند استان اول کشور به‌لحاظ میزان ابتلاء، بستری و فوتی کرونایی بوده است. میزان بستریها در هفته اول آبان ۲۳درصد افزایش داشته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ آبان۱۴۰۰).

در کردستان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «پیک پنجم کرونا طولانی‌ترین پیک از ابتدای شیوع کرونا در استان کردستان بود. در حال حاضر بیشتر استانهای کشور از پیک پنجم کرونا عبور کرده‌اند اما این بیماری هم‌چنان در کردستان جان می‌گیرد» (خبرگزاری نیروی قدس ۸آبان۱۴۰۰).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران بستری در ICU گفت: «حال ۸۵بیمار کرونایی وخیم است و در بخش ICU قرار گرفته‌اند. در حال حاضر ۴۱۸بیمار نیز بستری می‌باشند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ آبان۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ آبان۱۴۰۰ (۳۰ اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f239c1da-e10b-4886-a6f8-3a3ab76588f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات