728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۶هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۶هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

جان باختگان در ۲۴ساعت گذشته بیش از ۲۱۰۰نفر است

  • میرسلیم نماینده مجلس ارتجاع: در اثر سهل‌انگاری مسئولان، کشور ما را به رتبه اول تلفات جانی و ابتلا به کرونا در آمده است.
  • مدیر بهشت زهرا: آمار متوفیان کرونایی تهران در پیک پنجم ۲ تا ۲.۵ برابر شده و ۴۰درصد جان‌باختگان مربوط به تهران است.
  • خبرگزاری مهر: در موج اول بیشترین میزان فوتی‌های ثبت شده در بهشت زهرا۱۱۹، در موج دوم۱۱۶، در موج سوم ۱۷۳، در موج چهارم ۱۵۶، در موج پنجم با رقم ۲۱۶ به اوج خود رسید. روزهای ملتهب کرونایی در شهر و بهشت زهرا هم‌چنان ادامه دارد.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: از ابتدای خیز پنجم کرونا، ٣٠درصد از کادر بهداشت و درمان استان فارس، به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۳۰مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۷۶هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۸۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۳۰۳نفر، در اردبیل به ۴۶۲۵نفر، در البرز به ۱۰۹۹۸نفر، در اصفهان به ۲۵۰۲۰نفر، در بوشهر به ۴۳۲۴نفر، در تهران به ۸۸۵۹۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۹۸۵نفر، در خراسان رضوی به ۲۵۴۸۵نفر، در خوزستان به ۲۳۳۱۶نفر، در سمنان به ۵۶۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۲۰۰نفر، در فارس به ۱۳۲۴۲نفر، در قم به ۱۰۷۳۵نفر، در کردستان به ۶۰۲۷نفر، در کرمان به ۹۶۵۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۸۳۴نفر، در گلستان به ۹۰۱۰نفر، در گیلان به ۱۲۶۱۵نفر، در لرستان به ۱۳۴۹۰نفر، در مازندران به ۱۴۶۲۵نفر، در مرکزی به ۷۳۱۳نفر، در هرمزگان به ۶۵۱۰نفر، در همدان به ۷۵۰۳نفر و در یزد به ۶۵۴۸نفر رسیده است.

 

میرسلیم نماینده تهران در مجلس ارتجاع نوشت: «پنجمین موج کرونا توانست در اثر سهل‌انگاری و شاید بی‌انگیزگی برخی از مسئولان، کشور ما را به رتبه اول نسبی در تلفات جانی و ابتلا به بیماری کرونا ارتقا دهد؛ گویی هدف این بوده است که بیشترین خسارت را ما ببینیم. ضربه‌هایی که بر اثر سوءمدیریت خورده‌ایم مثال‌زدنی است» (ایسنا ۳۰مرداد۱۴۰۰).

در تهران، مدیرعامل بهشت زهرا گفت: «آمار متوفیان کرونایی شهر تهران در پیک پنجم ۲ تا ۲.۵ برابر شده است. حدود ۴۰درصد جان‌باختگان مربوط به شهر تهران هستند، . فوت ۲۱۶ کرونایی را در یک روز تجربه نکرده بودیم حتی در دوران دفاع مقدس بی‌سابقه است، » (ایرنا ۲۹مرداد۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: «در موج اول بیشترین میزان فوتی‌های ثبت شده در بهشت زهرای تهران، ۱۱۹، در موج دوم۱۱۶، در موج سوم ۱۷۳، در موج چهارم ۱۵۶، در موج پنجم با رقم ۲۱۶ به اوج خود رسید. روزهای ملتهب کرونایی در شهر و بهشت زهرا هم‌چنان ادامه دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۵۲۳بیمار بستری، ۳۹۲بیمار ترخیص شدند. از ۳۵۴۳بیمار بستری، ۴۵۶بیمار در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۴۶بیمار جانباختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰مرداد۱۴۰۰).

در البرز، «در ۲۴ساعت گذشته ۳۲نفر جان باختند که رکورد جدید کرونا است. در حال حاضر ۱۴۳۸بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند» (ایسنا ۳۰مرداد۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: «از ابتدای خیز پنجم، ٣٠درصد کادر بهداشت و درمان فارس، به کرونا مبتلا شده‌اند. آمارها هم‌چنان صعودی است و فعلاً خبری از کاهش روند ابتلا، بستری و فوتی نیست، ورودی بیمارستانها و پذیرش در مراکز سرپایی هم‌چنان افزایشی است. ظرفیت تمام بیمارستانهای مرجع تکمیل است. اکنون ۵۳۱۸بیمار بستری هستند که ۴۳۱بیمار، در بخش‌های ICU هستند. در ۲۴ گذشته ۲۹بیمار جان باختند» (ایسنا ۳۰مرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «شمار جان‌باختگان در هفته‌یی که گذشته به نسبت هفته قبل ۵.۵ درصد افزایش داشته است» (خبرگزاری حکومتی مهر۳۰مرداد۱۴۰۰).

درقم، رئیس دانشگاه پزشکی با بیان این‌که ۹۳۶ نفر مبتلا به کرونا بستری هستند، گفت: ۲۱۳ نفر درICU قرار دارند. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش‌شده است» (ایمنا ۳۰مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی با اشاره به تعداد بالای آمار بستریهای کرونایی در استان، گفت: «هم‌چنان شاهد افزایش بیماران بستری هستیم. کادر درمان و پرستاران خسته هستند، هم‌اکنون ۲۰۵۱بیمار کرونایی در بیمارستانهای گیلان بستری هستند و تعداد بستریهای روزانه نیز همانند روزهای گذشته سه رقمی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تخت خالی برای بیماران کرونایی در استان وجود ندارد و فشار بسیار زیادی به مراکز درمانی و کادر درمان وارد می‌شود. تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی، بخشهای ICU و هم‌چنین استفاده کنندگان از ونتیلاتور به‌صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است. هم‌اکنون ۱۷۵۴نفر بیمار بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۲۸نفر جان خود را از دست داده‌اند» (ایلنا ۳۰مرداد۱۴۰۰).

در چهارمحال و بختیاری وضعیت کرونا فوق بحرانی است، هر روزه بر تعداد بیماران افزوده می‌شود، این حجم از مراجعات سد دفاعی کادر بهداشت و درمان را تحت شعاع قرار داده و امکان دارد هر لحظه این سد شکسته شود. فوت روزانه ۶۰۰بیمار کرونایی در کشور هنوز نتوانسته برخی را از خواب خرگوشی بیدار کند. پیک پنجم کرونا هنوز به قله نرسیده است، ورود به پیک بعدی در این شرایط نوید فاجعه‌یی بزرگ را می‌دهد» (خبرگزاری پاسداران ۳۰مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰مرداد۱۴۰۰ (۲۱اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/287adf73-49c9-4b56-bd61-b27610dd39a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات