728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

افزایش مبتلایان جدید در ۲۴ساعت گذشته به ۱۴۳۰۳نفر رسید که بیشترین رقم در ۴۵روز گذشته است

  • بیمارستان رسول تهران: بستریها دو برابر و پیک پنجم شروع شده است.
  • رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: تعداد مبتلایان جدید در سیستان و بلوچستان در موج جدید ۴برابر موج‌های قبلی است.
  • استاندار هرمزگان: وضعیت کرونا در هرمزگان فوق بحرانی است. بنگاه‌های اقتصادی و خیران به یاری دانشگاه پزشکی بیایند.
  • دانشکده پزشکی لارستان: لارستان و دیگر شهرهای جنوبی فارس وارد پیک پنجم شده و ظرفیت بیمارستانها تکمیل شده‌اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۰تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۳۰۶۳نفر، در اصفهان به ۲۱۶۶۵نفر، در تهران به ۷۵۰۶۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۶۳۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۵۲۵نفر، در خوزستان به ۲۰۳۰۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۷۸۱نفر، در فارس به ۱۰۷۷۷نفر، در قزوین به ۳۶۸۴نفر، در قم به ۹۸۷۵نفر، در کرمان به ۷۳۶۳نفر، در لرستان به ۱۲۵۹۵نفر، در مازندران به ۱۲۵۷۵نفر، در هرمزگان به ۴۷۵۰نفر، در همدان به ۶۸۹۳نفر و در یزد به ۵۳۴۷نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده امروز، بیماران جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته را ۱۴۳۰۳نفر که بالاترین رقم در ۴۵روز گذشته است اعلام کرد (ایرنا ۱۰تیر ۱۴۰۰).

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «موج پنجم کرونا از هفته گذشته شروع شد. موج پنجم کرونا زنگ خطر مهمی برای تهران است، خطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بیشتر از چیزی است که امروز وجود دارد» ریاحی، رئیس بیمارستان رسول اکرم نیز گفت: «موارد بستری در این بیمارستان دو برابر و پیک پنجم شروع شده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۰تیر۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، حریرچی معاون وزارت بهداشت از بستری شدن۷۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: «برای نخستین بار میزان ابتلا و بستری در این استان از میانگین کشوری پیشی گرفت. با توجه به‌سرعت شیوع ویروس دلتا، الآن برخی از شهر‌های استان هم‌چون زاهدان، زابل، خاش و ایرانشهر قرمز شده‌اند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۰تیر۱۴۰۰).

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «تعداد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان در موج جدید ۴برابر موج‌های قبلی است. علاوه بر موارد مثبت سرپایی، افزایش تعداد بیماران بستری، فشار زیادی را به کادر درمان و بیمارستانها وارد کرده است» (همشهری ۱۰تیر۱۴۰۰).

در هرمزگان، معاون استاندار هرمزگان گفت: «وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان فوق بحرانی است. بنگاه‌های اقتصادی و خیران در شرایط سخت و پرهزینه کرونا به یاری دانشگاه علوم پزشکی استان بیایند» (ایسنا ۱۰تیر ۱۴۰۰).

در فارس، رئیس دانشکده پزشکی لارستان از موج فزاینده مراجعان و افزایش میزان فوتی‌ها خبر داد و گفت: «لارستان و دیگر شهرهای جنوبی فارس وارد پیک پنجم کرونایی شده‌اند و هم اینک ظرفیت بیمارستانها تکمیل شده‌اند» (ایرنا ۱۰تیر۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «کرونا در یزد می‌تازد. آمار بستری به ۵۰۰نفر نزدیک می‌شود. در شبانه روز گذشته، ۱۷۷بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان یزد پذیرش شدند. ۹۳نفر به‌دلیل وخامت حالشان در ICU بستری هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۰ تیر۱۴۰۰).

در کرمان، رئیس دانشگاه پزشکی بم گفت: «وضعیت شهرستان بم بحرانی است و در حالت قرمز پررنگ قرار دارد. چنان‌چه وضعیت کنونیِ بیماری ادامه‌دار باشد، مطمئناً با مشکل مواجه خواهیم شد» (ایسنا ۱۰تیر ۱۴۰۰). رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: «از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۶درصد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در جنوب کرمان طی ۲ماه اخیر رقم خورده است. مدت ۲ماه در پیک هستیم و هم‌چنان آمار سیر نزولی نداشته است» (ایرنا ۱۰تیر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰تیر۱۴۰۰ (۱ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f983f8d-8876-446f-960a-24f13047c008"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات