728 x 90

آسوشیتدپرس​​​​​​​- حمله آمریکا در سوریه چه پیامی به رژیم ایران می‌دهد

حمله آمریکا در سوریه - آرشیو
حمله آمریکا در سوریه - آرشیو

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۸اسفند نوشت: به‌نظر می‌رسد حمله هوایی آمریکا به سایتهایی که توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران استفاده می‌شدند پیامی است از طرف دولت جدید آمریکا که هنوز مشغول تعیین سیاست خود در خاورمیانه است.

خطاب به تهران:

- به‌نظر می‌رسد این حمله یک پاسخ به افزایش حملات موشکی توسط شبه‌نظامیانی باشد که منافع آمریکا در عراق را مورد حمله قرار داده بودند.

- این پیام به رژیم ایران در شرایطی است که آمریکا در نظر دارد به برجام۲۰۱۵ بازگردد تا برنامه اتمی رژیم ایران را کنترل کند.

- به‌نظر می‌رسد آمریکا این هدف را طوری انتخاب کرده که تعادل ظریف موجود در عراق را برهم نزند و رویارویی وسیعتری را جرقه نزند.

- این پیام هم‌چنین نمونه دیگری است که چطور سوریه که در دهه گذشته در جنگ داخلی فرو رفته اغلب به‌عنوان یک میدان جنگ نیابتی برای قدرتهای جهان تبدیل شده است.

- این حمله در سوریه محتمل است این پیام را به رژیم ایران بفرستد که آمریکا حمله به منافع آمریکا در منطقه را تحمل نمی‌کند و در عین‌حال درب را برای گفتگوها باز می گذارد.

- روابط با ایران در اینحال با مهاجم‌تر شدن نیابتی‌های ایران تیره‌تر شده و این وضعیت نگرانی‌هایی را برانگیخته که بحران در روابط بین آمریکا و ایران ممکن است در عراق حل و فصل شود و به پایان برسد.

- پیشاپیش علائم حاکیست که عراق به‌عنوان جایی برای جنگهای نیابتی استفاده می‌شود. یک مقام ارشد شبه‌نظامی تحت حمایت رژیم ایران در بغداد و یک مقام آمریکا در این هفته به آسوشیتدپرس گفتند پهپادهای انفجاری که کاخ سلطنتی سعودی را در ماه گذشته هدف قرار دادند از داخل عراق پرتاب شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ead79fa5-580e-4ffd-887b-25f36fa37415"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات