728 x 90

آسوشیتدپرس: معترضان در ایران به‌دلیل بحران زباله به سمت پلیس سنگ پرتاب می‌کنند

تجمع اعتراضی مردم سراوان گیلان در اعتراض به انباشت زباله
تجمع اعتراضی مردم سراوان گیلان در اعتراض به انباشت زباله

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۸اردیبهشت در گزارشی از تجمع اعتراضی مردم سراوان گیلان نسبت به انباشت زباله نوشت: معترضان در ایران به‌دلیل بحران زباله به سمت پلیس سنگ پرتاب می‌کنند.
آسوشیتدپرس نوشت: رسانه‌های ایران گزارش دادند که دهها معترض خشمگین در شمال ایران روز پنجشنبه با سردادن شعارها و پرتاب سنگ به سمت پلیس، پنج افسر را زخمی کردند که به‌دلیل ناامیدی از این بود که روستای سرسبزشان به محل جمع‌آوری زباله‌های عظیم تبدیل شده و به خطری برای سلامتی آنها تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس)، نیروهای امنیتی تجمع را متفرق کردند و تعدادی از معترضان را بازداشت کردند و پرونده آنها را به دادستانی شهر سراوان در شمال استان گیلان ارجاع دادند... .

فیلمی که در این ماه در فضای مجازی پخش شده است، نشان می‌دهد که معترضان مانع از رسیدن کامیونهای زباله به محل جمع‌آوری زباله شده‌اند...

ایران در گذشته شاهد چنین تظاهراتی بر سر مدیریت دولتی مسائل زیست‌محیطی مانند بحران آب کشور بوده است... .

 

خبرگزاری فرانسه در همین رابطه در گزارشی نوشت: [رژیم]ایران معترضان خشمگین از دفن زباله‌های بسیار زیاد را دستگیر کرد.
خبرگزاری فرانسه نوشت: پلیس ایران روز پنجشنبه چندین تظاهرات کننده خشمگین از ناتوانی مقامات محلی در بستن محل دفن زباله‌های عظیم سنگ، پرتاب می‌کردند را دستگیر کرد.
شبکه رادیو تلویزیون رژیم اعلام کرد که اهالی روستای سراوان در شمال استان گیلان بیش از دو هفته است که ورودی زباله‌دان را مسدود کرده‌اند.
انبوه زباله‌های متعفن در سایت سراوان اکنون حدود ۹۰ متر (۲۹۵ فوت) ارتفاع دارد، زباله‌های مرکز استان رشت و هفت شهر دیگر که نزدیک به چهار دهه است در آنجا ریخته می‌شود.

 

خبرگزاری سپاه پاسداران فارس از دستگیری ۲۲نفر و مصدومیت ۵پلیس در حوادث امروز گیلان خبر داد.

خبرگزاری حکومتی فارس نوشت: معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بازگشایی ورودی سایت زباله سراوان گفت: متاسفانه با سنگ پرانی و درگیری فیزیکی عده ای، پنج نفر از کارکنان انتظامی مصدوم شدند که یک نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90910b65-48e3-45a4-8799-a451af656650"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات