728 x 90

آخوند سردژخیم اسماعیل خطیب: اغتشاشات اخیر از طراحی پیچیده‌ای برخوردار بود

آخوند اسماعیل خطیب
آخوند اسماعیل خطیب
  • آخوند سردژخیم اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات رئیسی:
  • اغتشاشات اخیر که برخلاف گذشته به‌صورت پراکنده شکل می‌گرفت از طراحی پیچیده‌ای برخوردار بود
  • آتش این تجمعات پراکنده توسط عناصر معدود و معین و با اقدامات منظم، حساب‌شده و جسورانه شعله‌ور می‌شد که کاملاً تشکیلاتی و هدایت‌شده بود
  • جالب آن‌که هسته اولیه بلافاصله بعد از شکل گرفتن تجمع، محل را ترک نموده و برای راه‌اندازی تجمع جدید دست به کار می‌شدند
  •  

آخوند خطیب وزیر اطلاعات رئیسی جلاد در مصاحبه با سایت خامنه‌ای ۱۸آبان ۱۴۰۱:

اغتشاشات اخیر که برخلاف گذشته به‌صورت پراکنده شکل می‌گرفت، از طراحی پیچیده‌ای برخوردار... این الگو با محوریت از بین بردن تمرکز نیروهای ضدشورش و تسری ناآرامی به نقاط مختلف شهر طراحی شده و به اجرا درآمده بود. آتش این تجمعات پراکنده توسط عناصر معدود و معین و با اقدامات منظم، حساب‌شده و جسورانه شعله‌ور می‌شد که کاملاً تشکیلاتی و هدایت‌شده بود. این افراد به اشکال مختلف از جمله انسداد مسیر، آتش‌زدن سطل زباله، کشف حجاب، شعاردهی و... توجه اطرافیان را به خود جلب نموده و به‌تدریج معترضان رادیکال را به یاری می‌خواندند. آرام آرام بخش‌های دیگری از مردم در قالب عناصر هیجانی و تماشاگر به جمعیت اضافه می‌شدند. جالب آن‌که هسته اولیه بلافاصله بعد از شکل گرفتن تجمع، محل را ترک نموده و برای راه‌اندازی تجمع جدید دست به کار می‌شدند.

علاوه بر فعالیت‌های تشکیلاتی شاهد حضور عده‌یی از تجمع‌کنندگان در چارچوب «حرکت‌های گله‌ای» هستیم.

در واقع عده‌یی بدون وابستگی تشکیلاتی در تجمعات شرکت نمودند که ناآگاهانه در نقش سیاهی لشکر و سپر انسانی عناصر تشکیلاتی و ضد انقلاب قرار گرفتند.

خط «کشته‌سازی» در این هدایت عملیاتی به‌شدت دنبال می‌شد. هم در صحنه‌ٔ اغتشاشات و هم خارج از صحنه، انتساب تعدادی قتل مشکوک یا خودکشی و یا حتی فوت عادی به نیروهای حافظ نظم و امنیت بسیار آشکار بود.

حداقل از ابتدای سال جاری، دشمن در مقاطع مختلف نظیر روز معلم یا همزمان با مردمی‌سازی یارانه‌ها یا روز حجاب و عفاف، برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش‌های گسترده‌یی کرده است که ضربات وارده به تیم‌های تروریستی متعدد در مناطق مرزی یا آن‌سوی مرز و نیز خنثی‌سازی عملیات انفجار در یکی از صنایع هوایی اصفهان از نمونه‌های بارز آن است؛ در همین اغتشاشات، طبق آخرین آمار، قریب به ۱۰۰تن از عناصر وابسته به منافقین، بیش از ۱۵۰نفر از عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی کردی و سایر گروه‌های تروریستی دستگیر شده‌اند.

 (سایت خامنه‌ای ۱۸آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaea9794-ab68-4c48-b2a3-96d19b4b4e12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات