728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

اپوزیسیون واقعی مردم سوریه کدام است

-

تظاهرات مردم سوریه -آرشیو
تظاهرات مردم سوریه -آرشیو
مردم سوریه می‌گویند «شورای ملی سوریه» نماینده مشروع آنهاست. ارتش مسلحی را هم که به حمایت از قیام‌کنندگان می‌پردازد، «ارتش آزاد سوریه» است. گروههایی هم هستند که خود را اپوزیسون می‌نامند اما دست در دست دیکتاتور سوریه دارند به همین دلیل مردم سوریه آنها را طرد می‌کنند. گزارشی از بخش انگلیسی تلویزیون الجزیره
شورای ملی سوریه یا (SNC) ماه گذشته در ترکیه تشکیل شد. گروه بعدی کمیته هماهنگی ملی برای تغییر دموکراتیک یا (NCC) است که حسن عبدالعظیم آن را نمایندگی می‌کند. این گروه ۳روز بعد اعلام موجودیت کرد، ولی مقر آن در دمشق است. گروه بعدی ارتش آزاد سوریه یا (FSA) است و از جداشدگان ارتش تشکیل شده که مقر آن در مرز ترکیه با سوریه است.
اختلاف این ۳گروه در زمینه دیالوگ با دولت، دخالت خارجی و مسلح شدن است. شورای ملی سوریه یا (SNC) دیالوگ با اسد را رد می‌کند. بسیاری از آنها خواستار دخالت نظامی ناتو هستند.
اما گروه کمیته هماهنگی ملی برای تغییر دموکراتیک (NCC) خواستار دیالوگ با دولت بشار اسد است و با دخالت خارجی مخالفت می‌کند. و اما سومین گروه اپوزیسیون، یعنی ارتش آزاد سوریه یا (FSA) خواستار مبارزه مسلحانه علیه دولت اسد می‌باشد. آنها در عین حال با مذاکره با اسد هم مخالف هستند.
مصعب العزاوی، هماهنگ‌کننده گروه ناظر برای حقوق‌بشر سوریه که یک گروه حقوق‌بشری در لندن است گفت: در حقیقت اپوزیسیون اصلی سوریه، همان مردمی هستند که روزانه در شهرها تظاهرات می‌کنند. این افراد یک نهاد انقلابی را تشکیل داده‌اند، به نام «کمیسیون انقلاب عمومی سوریه» که مردم را نمایندگی می‌کند. این کمیسیون به روشنی تصریح کرده است که تنها شورای ملی سوریه یا (SNC) را به‌رسمیت می‌شناسد و از آن حمایت می‌کند. این شورا بال سیاسی انقلاب مردم سوریه محسوب می‌شود. از سوی دیگر گروه کمیته هماهنگی ملی سوریه (NCC) به‌ریاست حسن عبدالعظیم هیچ حمایتی در داخل کشور ندارد و کمیسیون انقلاب عمومی سوریه نیز از آن حمایت نمی‌کند. آنها تعدادی شخصیتهای سیاسی قدیمی هستند که به اعتقاد مردم، هیچ‌گونه تغییری را نتوانسته‌اند طی ۴دهه گذشته در رژیم ایجاد کنند. اکنون که قیامی به‌پاشده، آنها هم فرصت را غنیمت شمرده و می‌خواهند از این شرایط نفعی ببرند و به این ترتیب انقلاب مردم سوریه را که روزانه برایش خون داده شده، به سرقت ببرند. مردم آنها را قبول ندارند. آنها در هیچ تظاهراتی شرکت نمی‌کنند و هیچ شعاری هم ندارند. در صدها ویدیویی که از سوریه آمده، می‌توان نگاه کرد، آنها در هیچ‌کدام از آنها نیستند. آنها مشتی دزد هستند که می‌خواهند انقلاب مردم سوریه را بدزدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eba859e3-79e7-461d-a0d1-9eb3637cd471"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات