728 x 90

مراسم کریسمس – سالروز میلاد عیسی مسیح در بیت لحم و واتیکان تحت‌الشعاع قربانیان غزه

مراسم کریسمس در بیت‌لحم
مراسم کریسمس در بیت‌لحم

مراسم کریسمس – سالروز میلاد عیسی مسیح در بیت لحم و واتیکان تحت‌الشعاع قربانیان غزه به گرامی داشت خاطره جان‌باختگان و همدردی با بازماندگان کشته‌شدگان جنگ در غزه برگزار شد.

رویترز در گزارشی از کریسمس در بیت لحم نوشت: امسال تصمیم گرفته شد هیچ جشن کریسمسی در بیت لحم برگزار نشود، زیرا در۵۰کیلومتر آن طرف‌تر یک قتل‌عام در جریان است. شهر تاریخی بیت لحم به‌دلیل حملات اسراییل به غزه، امسال خیابانهای خود را تزیین نکرد و درخت کریسمس روبه‌روی کلیسای ولادت بی‌نور و تاریک بود. حیاط کلیسا که هر سال در چنین روزی مملو از جمعیت بود، تقریباً خالی ماند. در میدان نزدیک کلیسا، گهواره عیسی مسیح با استفاده از سیم خاردار و آوار، به‌عنوان نمادی از ویرانی غزه، تزیین شده بود.

یک هنرمند فلسطینی روز یکشنبه در حمایت از غزه، مجسمه‌ای از مسیح نوزاد را در داخل یک دستگاه مراقبت ویژه اطفال و در مقابل کلیسای ولادت در بیت لحم به نمایش گذاشت.

 

نیویورک تایمز نیز در گزارشی از کریسمس در بیت لحم نوشت: شاید یکی از بارزترین نمایشاتی که نشان می‌دهد چگونه جنگ اسراییل در غزه، هاله‌ای از غم و اندوه بر جشنهای کریسمس در زادگاه عیسی مسیح افکنده، در کلیسای لوتریان بیت لحم باشد. نمایشی از میلاد مسیح، اما با تغییراتی غم‌انگیز و نمادین. در این کلیسا عیسای نوزاد، نه مثل همیشه در یک سبد چوبی و در یک پارچه سفید، بلکه پیچیده در چـِفیه سیاه و سفیدی که نشانه‌ای از هویت فلسطین است، در میان آواری از آجرها و سنگهای تیز و کاشیهای شکسته آرمیده است. پدر مانتر اسحاق، کشیش کلیسای لوتران که این صحنه را خلق کرده می‌گوید: «ما به صفحات تلویزیونهایمان چسبیده و روزانه شاهد بوده‌ایم چگونه کودکان از زیر آوار بیرون آورده می‌شوند. این تصاویر قلب ما را در هم شکسته است» (رویترز، نیویورک تایمز: ۳دی ۱۴۰۲).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a99abc2c-cf98-4c66-a952-fd34f60d55b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات