728 x 90

ترور سفير عربستان در آمريكا,صدور تروريسم رژيم به ك

طرح ترور سفیر سعودی در مرزهای مکزیک چگونه کشف شد

-

عادل الجبیر سفیر عربستان در واشنگتن و ارباب سیار که از طرف نیروی تروریستی قدس طر ح را پیش می برده است
عادل الجبیر سفیر عربستان در واشنگتن و ارباب سیار که از طرف نیروی تروریستی قدس طر ح را پیش می برده است
واشنگتن پست ۲۰مهر نوشت: چگونه یک طرح ادعایی برای ترور سفیر سعودی درمرزهای مکزیک کشف شد
واشنگتن پست به‌نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس- از واشنگتن نوشت: افشای یک طرح توطئه برای ترور سفیر سعودی در ایالات متحده از یک محل سورپریز در خطوط جلویی در جنگ با مواد مخدر در مرز مکزیک صورت گرفت. رابرت مولر مدیر اف. بی.‌ آی گفت این همانند یک معرفی فیلم هالیوودی، داستان قاتل استخدامی... و در سراسر خطوط بین‌المللی پیش رفت. این مورد به ما این توضیح را می‌دهد که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مرزها و سرحد ها به‌طور فزاینده‌ای بی‌اعتبار هستند.
ارباب سیار یک شهروند آمریکایی ۵۶ساله کسی که هم‌چنین یک پاسپورت ایرانی دارد، در دادگاه فدرال نیویورک به اتهام تبانی برای کشتن عادل الجبیر دیپلومات سعودی متهم گشت.
بنا‌ به دادخواست جنایی ثبت شده در دادگاه فدرال در نیویورک، این توطئه توسط یک نفوذی در داخل جهان تجارت مواد مخدر مکزیک، افشا شد، مردی که برای جاسوسی قاچاقچیان از مأموران مواد مخدر آمریکا پول می‌گرفت.
این دادخواست، نفوذی را به‌عنوان فردی که از پیش متهم به نقض قوانین مواد مخدر در ایالات متحده شده بود، معرفی می‌کند، ولی با توافق بر روی همکاری با بازرسان موادمخدر در آمریکا، از این اتهام مبرا شد.
مقامات آمریکایی به این نفوذی اعتماد داشتند زیرا وی در گذشته ثابت کرد که قابل اعتماد است و (همکاری وی) به مصادره چندین مواد مخدر منتهی شد و به این نفوذی برای این‌گونه کارها پول داده می‌شد.
در مه ۲۰۱۱، این نفوذی مورد ادعا با یک مرد تگزاسی به‌نام منصور ارباب سیار، یک شهروند اکتسابی ۵۶ساله آمریکا کسی که هم‌چنین دارای یک پاسپورت ایرانی است، ملاقات نمود.
این دادخواست نمی‌گوید چگونه این ۲نفر به هم معرفی شدند ولی گزارش شد که ارباب سیار به این نفوذی برای کسب اطلاع درباره مواد منفجره برای یک حمله به سفارت سعودی دسترسی پیدا کرد، کسی که فکر می‌کرد یک وابسته کارتل مواد مخدر بسیار معروف برای تاکتیک‌های خشونت‌بارشان می‌باشد.
نفوذی برای این‌که در این رابطه اطلاع بدهد به رابطش در ایالات متحده وصل شد.
مایک راجرز نماینده، رئیس کمیته اطلاعات کنگره گفت، به وی گفته شده که این نفوذی کسی که در یکی از کارتل‌های مواد مخدر است قابل اعتبار است و داستان طولانی دارد و کاملاً برای این نوع عملیاتی که ایرانیان از وی خواسته بودند، توانمند بود.
جمهوریخواه میشیگان گفت، این طرف آنها را نزد ما آورد و از آن‌جا آنها در مقابل ما گذاشته شدند و آنها به جلو رفتند.
این دادخواست می‌گوید که ارباب سیار و نفوذی چندین بار همدیگر را در مکزیک در طول چند ماه بعد ملاقات کردند، درحالی‌که نفوذی مکالماتشان را به‌طور مخفیانه برای مقامات آمریکا ضبط می‌کرد. آنها به انگلیسی صحبت می‌کردند و گفتگوهایشان روی یک هدف مشخص برای خشونت علیه سفیر سعودی در واشنگتن، عادل الجبیر متمرکزتر شد.
عادل الجبیر، یک تاجر تحصیل کرده در آمریکا به ایالات متحده برای ترمیم روابط بعد از حملات ۱۱سپتامبر فرستاده شد کسی که از سال ۲۰۰۷ سفیر می‌باشد.
این دادخواست می‌گوید که ارباب سیار کاملاً به نقش خود در این عملیات اعتراف کرده است و گفت که وی توسط واحد عملیات ویژه خارجی ایران به‌نام نیروی قدس اجیر شده، تأمین مالی و هدایت شده است.
ارباب سیار گفت که پسر عموی وی عبدالرضا شهلایی یک عضو ارشد نیروی قدس است و کسی است که در بهار گذشته از وی خواستار همکاری در این رابطه شد.
ارباب سیار گفت وی متناوباً بین آمریکا و مکزیک برای کار و شناختن مردم کسانی که وی معتقد بود در تجارت مواد مخدر هستند، مسافرت می‌کرد و پسرعموی وی از وی خواست که اگر می‌تواند کسی را برای تجارت مواد مخدر برای فعالیتهای جنایی اجیر کند.
مقامات آمریکایی می‌گویند شهلایی دارای یک سابقه خشونت‌بار است و دولت بوش وی را متهم به طراحی یک حمله در ۲۰ژانویه ۲۰۰۷ در کربلای عراق که موجب کشته شدن ۵ سرباز آمریکایی و زخمی‌شدن ۳نفر دیگر نموده است.
این بار، برطبق گفته مقامات آمریکایی، شهلایی و سایر مزدوران قدس یک توطئه را تأیید کردند که به رابط قاچاقچی مکزیکی ۱.۵میلیون دلار برای مرگ سفیر بپردازند و ۱۰۰هزاردلار به‌عنوان پیش‌پرداخت در یک شماره حساب که نفوذی داده بود، هزینه کردند.
بنا‌ به متن مکالمات ضبط شده، ثبت شده در دادخواست، نفوذی به ارباب سیار گفت که وی هرگونه که آنها بخواهند سفیر را خواهد کشت می‌خواهد با انفجار وی باشد یا شلیک به وی و ارباب سیار پاسخ داد که هر متدی که آسانتر باشد را انتخاب کند.
ابتدا این توطئه قرار بود که الجبیر را در رستوران مورد علاقه‌اش هدف قرار دهد و ارباب سیار اشاره کرد که بهتر است وی تنها کشته شود، ولی بعضی مواقع، تو می‌دانی انتخاب دیگری نداری.
ارباب سیار امکان کشته شدن ۱۰۰-۱۵۰نفر در رستوران همراه با سفیر را مجاز دانست به‌عنوان این‌که اشکالی ندارد و چیز مهمی نیست.
نهایتاً بنا‌ به دادخواست، نفوذی به ارباب سیار گفت که وی باید به مکزیک بیاید و خودش یک وثیقه برای پرداخت نهایی ۱.۵ میلیون دلار برای ترور پیشنهاد کند.
ارباب سیار گفت که پسرعموی وی جانشین در نیروی قدس است. غلام شکوری نیز هم‌چنین در این دادخواست متهم شده است ولی بالاتر در ایران به وی علیه پیشنهاد وی که ضامن این پرداخت گردد، هشدار داد. ولی ارباب سیار به هرحال رفت، در حال پرواز به مکزیک در ۲۸سپتامبر با این طرح که بعد از این‌که توطئه تکمیل شد به ایران پرواز کند.
مقامات مکزیکی، کسانی که می‌گویند درحال همکاری با مقامات آمریکایی در این تحقیقات بودند، ورود ارباب سیار به این کشور را مانع شدند. و وی به فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی درنیویورک رفت. مقامات اجرای قانون برای این‌که وی را تحت مراقبت داشته باشند به‌طور مخفیانه با وی در پرواز بودند و وی هنگامی که هواپیما نیویورک را ترک کرد، دستگیر شد.
ارباب سیار برای همکاری با مقامات آمریکایی موافقت نمود و چندین مکالمه تلفنی ضبط شده با شکوری انجام داد که در آن درباره خرید یک شورلت گفتگو کردند، که این کد موافقت برای توطئه بود. شکوری از ارباب سیار خواست که مطمئن گردد که این کار به سرعت انجام گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/146e545a-5608-46a3-9306-0664e9c1dc4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات