728 x 90

فرانسه در پی کاهش تنش میان لبنان و اسراییل

درگیری میان اسراییل و حزب‌الله لبنان
درگیری میان اسراییل و حزب‌الله لبنان

رویترز (۹اردیبهشت) - وزیر خارجه فرانسه در پی جلوگیری از تشدید درگیری اسراییل و حزب‌الله در سفر به لبنان است.
بیروت  (رویترز) - وزیر امور خارجه فرانسه پیشنهادهایی را برای جلوگیری از تشدید بیشتر و جنگ احتمالی بین اسراییل و حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران در جریان سفر به لبنان در روز یکشنبه ارائه خواهد کرد.

پاریس به‌دنبال نقشه راهی است که هر دو طرف می‌توانند برای کاهش تنشها  بپذیرند. پیشنهاد فرانسه که با شرکای خود به‌ویژه آمریکا مورد بحث قرار گرفته است، پیشرفتی نداشته است، اما پاریس می‌خواهد شتاب مذاکرات را حفظ کند و به مقامات لبنانی تأکید کند که تهدیدات اسراییل مبنی بر عملیات نظامی در جنوب لبنان باید جدی گرفته شود.

حزب‌الله لبنان تأکید کرده است که تا زمانی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، وارد هیچ بحث مشخصی نخواهد شد، جایی که جنگ بین اسراییل و گروه شبه‌نظامی حماس وارد ششمین ماه خود شده است. اسراییل هم‌چنین گفته است که می‌خواهد اطمینان حاصل کند که آرامش در مرز شمالی خود برقرار می‌شود تا هزاران اسراییلی آواره بتوانند بدون ترس از حملات راکتی از آن سوی مرز به منطقه بازگردند. کریستف لموین معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در یک کنفرانس خبری گفت: هدف جلوگیری از شعله‌ور شدن منطقه و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در مرز بین اسراییل و لبنان است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77bcaae7-3808-43b7-81fa-198bdf2e6fe9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات