728 x 90

چهارمین دور اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

زندان - عکس از آرشیو
زندان - عکس از آرشیو

بر اساس آنچه زندانیان اعلام کرده‌اند، سه‌شنبه اول اسفند، چهارمین دور اعتصاب غذای زندانیان سیاسی برای ابراز انزجار و محکومیت اعدام‌ها و توقف آنها در شماری از زندان‌ها از جمله اوین، قزلحصار، مشهد و سقز برگزار می‌شود.

این اعتصاب‌ها از سه‌شنبه ۱۰بهمن پس از اعدام زندانیان قیامی محمد قبادلو و فرهاد سلیمی آغاز شد.

روز سه‌شنبه ۱۰بهمن شماری از زندانیان زیر حکم اعدام در قزلحصار اعلام کردند: «برای این‌که صدای ما شنیده شود، ما هر سه‌شنبه اعتصاب غذا می‌کنیم. روز سه‌شنبه را برای این انتخاب کردیم، چون اغلب این روز آخرین روز زندگی هم‌بندی‌های ماست که در روزهای قبل به انفرادی منتقل می‌شوند».

تداوم مقاومت زندانیان سیاسی در برابر ماشین اعدام رژیم آخوندی در شرایطی است که صدور احکام اعدام برای زندانیان سیاسی با اتهاماتی چون «محاربه» و «بغی و قیام مسلحانه علیه حکومت اسلامی» در هفته‌های اخیر شدت یافته است.

چهارمین دور اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در حالی صورت می‌گیرد که ۳روز پیش وکیل ۴زندانی دستگیرشده در جریان قیام سال گذشته در پرونده موسوم به "شهرک اکباتان" از محاکمهٔ آنها تحت عنوان «محاربه و مشارکت در قتل عمد» خبر داده است.

هم‌چنین در هفتهٔ گذشته شاهد صدور حکم اعدام برای روحانی اهل سنت کرد ماموستا محمد خضرنژاد تحت عنوان آخوندساختهٔ «افساد فی‌الارض» در شهر بوکان استان کردستان و صدور حکم اعدام برای شهاب نادعلی زندانی سیاسی تحت عنوان «بغی» در زندان اوین و صدور حکم اعدام برای ۴زندانی بلوچ در زندان قزلحصار در روزهای اخیر بوده‌ایم.

اعتصاب سه‌شنبه‌ها در بند زنان زندان اوین

جمعی از زنان زندانی سیاسی هوادار مجاهدین در بند زنان زندان اوین، امروز سه‌شنبه اول اسفندماه، به اعتصاب سه‌شنبه زندانیان علیه اعدام پیوستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f84c1928-1628-42e5-83a0-383796909eb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات