728 x 90

قيام هاي خاورميانه,ليبي,

مرگ عبدالفتاح یونس

-

سرلشکر عبدالفتاح یونس، فرمانده ستاد ارتش آزادی‌بخش لیبی
سرلشکر عبدالفتاح یونس، فرمانده ستاد ارتش آزادی‌بخش لیبی
مرگ ژنرال عبدالفتاح یونس رئیس ستاد ارتش آزادیبخش ملی لیبی، هنوز در هاله‌یی از ابهام است. رئیس شورای ملی انتقالی لیبی این اقدام را کار نیروهای قذافی دانست. بسیاری از مردم در بنغازی هم این کار را به نیروهای قذافی نسبت می‌دهند. عبدالفتاح یونس که جبهه قذافی را ترک کرده بود می‌گفت پس از دیدن سرکوب مردم این تصمیم جبهه قذافی را ترک کرد است. او بهای این تغییر جبهه را با جانش پرداخت. گزارشی از بخش انگلیسی الجزیره:

عبدالفتاح یونس بلندپایه‌ترین افسری بود که از نیروهای قذافی به صفوف نیروهای انقلابی پیوسته بود و قبل از آن حداقل از یک سوءقصد نجات یافته بود.

مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی ملی لیبی روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بنغازی مرگ عبدالفتاح یونس را اعلام کرد. عبدالجلیل نیروهای طرفدار قذافی را متهم به کشتن این ژنرال و ۲ افسر ارشد همراه او کرد. رهبر اپوزیسیون گفت ما خبردار شدیم که واحد ژنرال عبدالفتاح و همراهانش تعقیب می‌شدند. آنها به‌وسیله عده‌یی از مردان قذافی مورد تهاجم قرار گرفتند.

او اضافه کرد که یکی از مهاجمان دستگیر شده و جستجو برای دستگیری سایر مهاجمان آغاز شده است. با این وجود سوالاتی باقیمانده است. جزئیات کمی درباره نحوه تهاجم انتشار یافته است… …

ژنرال عبدالفتاح حمایت زیادی در میان نیروهای اپوزیسیون داشت. اگر‌چه او مدت ۴۰سال با قذافی بود اما گفته بود با دیدن حمله نیروها قذافی به مردم تغییر جبهه داده است. او بهای این تغییر جبهه را با جان خود پرداخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0ec48f7-3961-4e49-a636-0dd995f56aea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات