728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه ,

سرکوب وحشیانه قیام‌کنندگان در سوریه

-

پناهجویان سوری در ترکیه
پناهجویان سوری در ترکیه
به گزارش خبرگزاری رویتر ۲۵خرداد، در سوریه در حالی که نظامیان با استقرار تانکها، شمال و مناطق مرزی را هدف قرار داده و به سرکوب وحشیانه قیام‌کنندگان پرداخته‌اند، در شهرهای دیگر از جمله در دمشق مردم به اعتراض علیه حکومت بشار اسد برخاسته‌اند. در دمشق پایتخت سوریه، قیام‌کنندگان خشمگین در اعتراض به دست‌داشتن پاسداران و بسیجیان در سرکوبها، پرچم رژیم آخوندی را به آتش کشیدند.
از سوی دیگر درحالی‌که بیش از ۸۵۰۰پناهجوی سوری وارد ترکیه شده و در چادرهای هلال احمر این کشور اسکان داده شده‌اند، رژیم سوریه خواستار برگشتن آنها شده و مدعی شده که امنیت به آن مناطق برگشته است.
این درحالی است که سرهنگ دوم حسین هرموش که پس از جدا شدن از ارتش بشار اسد وارد خاک ترکیه شده به خبرگزاری فرانسه گفت: «به ارتش دستور داده شد تا درصورت وقوع تظاهرات به هر شکل آن را سرکوب کند. به ما دستور دادند به سمت تظاهرکنندگان شلیک کنیم».
وی افزود: «هنگامی که نیروهای ارتش وارد جسرالشغور می‌شدند تلاش کردم از غیرنظامیان دفاع کنم».

این سرهنگ جداشده از رژیم اسد گفت: «به همراه من تعدادی از سربازان مخالف رژیم بودن.. فقط با اسلحه سبک و مین که به همراه داشتیم... تلاش کردیم برای غیرنظامیان فرصت خارج شدن از شهر ایجاد کنیم».

این اقدامات، محکومیت رژیم سوریه از جانب آمریکا را برانگیخت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ۲۵خرداد، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید، با اشاره به اظهارات باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «بشار اسد اگر نمی‌تواند دوران گذار را به‌دست بگیرد، پس باید از سر راه کنار برود».

مارک تونر، جانشین سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، حملات را به قویترین وجه محکوم کرد و آن را سبعانه خواند.
در همین حال روز چهارشنبه بشار اسد فرستاده خود را به ترکیه برای گفتگو با رجب طیب ارودغان نخست‌وزیر ترکیه فرستاد.
این در حالی است که نخست‌وزیر ترکیه حملات نظامیان سوریه علیه مردم را وحشیانه و ضدانسانی خوانده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/479c0d5f-85e0-4fde-9006-616c14cd91af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات