728 x 90

دخالت رژيم در عراق,

عراق بعد از سال ۲۰۱۱ تبدیل به یک پایتخت تابع ایران خواهد شد

-

دخالتهای رژیم پلید آخوندی در عراق
دخالتهای رژیم پلید آخوندی در عراق
سایت الافاده ـ بین العربی: یک گزارش آمریکایی انتظار دارد که عراق بعد از رفتن نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایان سال جاری، تبدیل به یک پایتخت ایرانی بشود. این گزارش که در روزنامه پرتیراژ واشنگتن پست درج شده می‌گوید که تهران بعد از رفتن نیروهای آمریکایی، همسایه خود عراق را تبدیل به یک دولت تابع خودش خواهد کرد. به گفته این روزنامه، ایران عملاً تلاشهای خود در این راستا را افزایش داده است، به‌طوری‌که به حمایت و تأمین مالی میلیشیاها در عراق اقدام کرده و همین‌طور نیروهایش را به مناطق مرزی عراق فرستاده است. این گزارش که دانیل پایپس آن را نوشته می‌گوید موضوع مجاهدین خلق و قرارگاه اشرف که در خاک عراق قرار دارد از بزرگترین دلایل تبعیت عراق از ایران است، به‌طوری‌که به گفته نویسنده به‌رغم توافق منطقه‌ای و بین‌المللی درباره عدم تعرض به مجاهدین خلق و دریافت تضمین از عراق و ایران، اما تهران دولت عراق را واداشت تا به قرارگاه اشرف حمله کند و بسیاری از مجاهدین را به قتل برساند.

گزارش ادامه می‌دهد که دولت عراق درخواست وزیر دفاع رابرت گیتس که در عراق بود را قبول نکرد و در زمان حضور او به قرارگاه اشرف حمله نمود و این نشانه اهانت عراق به آمریکا و تبعیت کاملش از ایران است. گزارش ادامه می‌دهد تلویزیونهای فاکس‌ نیوز و سی.ان.ان آمریکا اخیراً عراقیان مجهز به خودروهای زرهی هاموی و بولدوزرها را نشان دادند که شهروندان بی‌دفاع را زیر می‌گرفتند و سلاحهای قناصه را علیه این شهروندان بکار می‌بردند که منجر به 34 کشته و 325 مجروح گردید.

طرح حمله از سوی نیروهای امنیتی عراق سری بود و نام آن عملیات الامر شماره 21 در سال ۲۰۱۱ بود. گزارش اشاره می‌کند که این حادثه بعد از تعهدات بغداد به حفاظت از جداشدگان ایرانی و این‌که رفتارش با آنها رفتار خوب و انسانی خواهد بود صورت گرفت. جان کری رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت که این حادثه یک قتل‌عام است و استاندار سابق هاوارد دین مالکی را قاتل جمعی توصیف کرد، و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد گفت که این رفتار را محکوم می‌کند. گزارش تاکید کرد که سوء رفتار عراقیها با مخالفان ایرانی و تلاش آنها برای به شکست کشاندن هدف آمریکا مبنی کاهش نفوذ ایران در عراق موضوعی است که نگرانی انسان را برمی‌انگیزد و اهمیت مجاهدین خلق را نشان می‌دهد. گزارش تاکید می‌کند که بغداد از نامگذاری تروریستی که مجاهدین خلق به آن توصیف می‌شوند سوء‌استفاده کرده است، به همین دلیل عراق احساس نمی‌کند که باید به حقوق‌بشر و افراد موجود در این کمپ احترام بگذارد، گذاشتن آنها در لیست تروریستی، توجیه و بهانه عراقیها برای اقدام به اخراج ساکنان قرارگاه اشرف و شاید هم‌چنین تحویل دادن آنها به ایران شده است. گزارش توصیه‌های بسیاری در این رابطه به‌عمل آورده است از جمله این‌که آمریکا باید مجاهدین خلق را از لیست تروریستی حذف کند، و این بعد از نظر اکثریت کنگره است که موافق چنین کاری هستند، از مشاور امنیت ملی سابق اوباما گرفته تا جمهوریخواهان برجسته، توصیه دیگر این‌که اگر بغداد کماکان از دیدار فراکسیون پارلمان اروپا از قرارگاه اشرف ممانعت کند اتحادیه اروپا تحریمهای اقتصادی بر عراق اعمال نماید، و این‌که ملل ‌متحد باید دفتر نمایندگی در کمپ اشرف دایر کند، و هم‌چنین نیروی آمریکایی کوچکی باید برای حفاظت از قرارگاه در برابر حملات عراق در آینده به آن‌جا فرستاده بشود. اکنون زمان عمل سریع در قرارگاه اشرف و کاستن از نفوذ ایران در عراق رسیده است قبل از آن که عراق تبدیل به کشوری تابع ایران گردد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/996abe74-8eaa-4129-9652-8802d9e00a5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات