728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه ,

فدراسیون سازمانهای غیرحکومتی کردستان از قیام توده‌یی سوریه حمایت می‌کند

-

خبات پارتی
خبات پارتی
خبات - به‌منظور اعلام حمایت از قیام توده‌یی کشور سوریه و اعتراض به سرکوب شهروندان قیام‌کننده از طرف حکومت سوریه، در شهر اربیل و در یک کنفرانس مطبوعاتی، فدارسیون سازمانهای غیرحکومتی کردستان که بیش از 100سازمان و جمعیت و مرکز و اتحادیه را در خود می‌گیرد، یادداشتی را برای افکار عمومی منتشر کردند.

عدنان انور بیگ، رئیس فدراسیون سازمانهای غیرحکومتی کردستان به ”خبات“ گفت: ما در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر اربیل یادداشتی را در مورد قیام توده‌یی کشور سوریه منتشر کردیم و در آن حمایت خودمان از شهروندان قیام‌کننده‌این کشور، بدون تفاوت قائل شدن بین آنها، اعلام کردیم. هم‌چنین نارضایتی خودمان را اعلام می‌داریم علیه سیاست سرکوب حکومت این کشور که علیه شهروندان خود در پیش گرفته است و روزانه مردم خود را کشتار و مجروح می‌کند و حتی ارتش این کشور به‌جز سلاح سبک، سلاح سنگین و تانک و هواپیمای جنگی علیه تظاهرکنندگان به‌کار گرفته است که این هم یک کار غیرقابل قبول و وحشیانه است. به همین خاطر ما در یادداشتمان این را اعلام کرده‌ایم که ما خواهان تغییر این حکومت هستیم و یک حکومت دموکراتیک جدید بر سر کار بیاید.
نامبرده افزود: از طریق این یادداشت از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌ایم که در اسرع وقت علیه این غدر و بی‌احترامی که در کشور سوریه علیه شهروندان عادی صورت می‌گیرد به صدا در بیاید و هم‌چنین از کنگره اسلامی اتحادیه اروپا خواسته‌ایم اعلام موضع کنند و در مورد این موضوع با اهمیت برخورد کنند.
هم‌چنین از طریق یادداشت رسمی به کشورهایی که به نوعی از انواع از رژیم بعث سوریه حمایت می‌کنند انتقاد کرده‌ایم.

روزنامه خبات، ارگان حزب دموکرات کردستان عراق
۱۸اردیبهشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91276f74-7ea3-462e-ba6f-6df006fdfa82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات