728 x 90

بن لادن,

سی‌ان‌ان: جسد بن لادن به آب دریا انداخته شد

-

--
--
تلویزیون جهانی سی‌ان‌ان، صبح دوشنبه اعلام کرد جسد اسامه بن لادن به دریا انداخته شد. جزئیات بیشتری در این زمنیه و مکان آن اعلام نشده است. اسامه بن لادن، رهبر القاعده، در جریان عملیات نیروهای آمریکایی در پاکستان کشته شد.
یک دیپلومات بلندپایه ایالات متحده آمریکا، تصریح کرد که تمامی آیین مسلمانان بر جنازه اسامه بن لادن انجام شده است. همین منبع متذکر شد که نیروهای آمریکایی توجه داشتند که انجام آئین مذهبی مسلمانان بر جنازه فرد فوت شده، اعم از غسل دادن جنازه در ۲۴ساعت اول پس از مرگ و پوشاندن کفن بر جنازه، بسیار جدی و با اهمیت است.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، امروز دوشنبه اعلام کرد نیروهای آمریکایی طی عملیاتی که به دستور مستقیم وی آغاز شد، اسامه بن لادن، رهبر القاعده و عامل حملات 11سپتامبر را به قتل رساندند.
رئیس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که جسد اسامه بن لادن در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دارد و اسامه بن لادن در پناهگاهی واقع در ۱۰کیلومتری اسلام‌آباد پاکستان به قتل رسید.
باراک اوباما در سخنرانی امروز، به هنگام تأیید خبر کشته شدن بن لادن تاکید کرد که جنگ آمریکا، جنگ با اسلام و مسلمانان نیست.
اوباما یادآور شد که همان‌گونه که جورج بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و رهبر پیشگام در جنگ با تروریسم پس از حمله 11سپتامبر گفت، جنگ آمریکا علیه اسلام نیست. بن لادن یک رهبر مسلمان نبود. او قاتل بسیاری از مسلمانان بوده است.
در پی اعلام خبر کشته شدن بن لادن، هزاران نفر در اطراف کاخ سفید آمریکا، ابراز شادمانی کردند.
در واکنش به خبر کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده، نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه، ضمن قدردانی از پایداری ایالات متحده آمریکا، کشته شدن رهبر القاعده را رویدادی بزرگ در نبرد جهانی علیه تروریسم برشمرد.
سایت رادیو فرانسه، ۱۲اردیبهشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ced526b-d360-4ab8-a826-2e876f8e1b1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات