728 x 90

-

حکم اعدام کشیش مسیحی یوسف ندرخانی ابلاغ شد

-

حکم ارتداد برای مسیحیان ایران غیرشرعی است
حکم ارتداد برای مسیحیان ایران غیرشرعی است
هفته گذشته حکم اعدام یوسف ندرخانی، کشیش کلیسای ایران، در حالی ابلاغ شد که جریانهای امنیتی تا‌کنون نسبت به ابلاغ این حکم ممانعت به‌عمل آورده‌اند. در مورد آخرین وضعیت این کشیش محکوم به اعدام، شیرین خانجانی، خواهر اسقف بهروز خانجانی، طی مصاحبه‌ای گفت: ایشان حکمشان را دریافت کرده‌اند، حکم اعدام ایشان بر مبنای ارتداد صادر و به‌صورت کتبی نیز به ایشان ابلاغ شده است.

شیرین خانجانی گفت: فعلاً ایشان در زندان لاکان رشت به‌سر می‌برند و وکیل ایشان در خواست فرجام داده‌اند و حکم ایشان برای تایید به دیوان عالی ارجاع داده شده است. ایشان نسبتاًًًًًًًً از روحیه خوبی برخوردارند که باعث تشویق و دلگرمی همه ما در بیرون هستند.
از همسر ایشان شنیدیم که حالشان خوب است و خدا را شکر که بر هدف خودشان ایستادگی دارند با این‌که حتی از ایشان خواسته بودند که به ظاهر اعتراف کند و برای حفظ جانش تظاهر به رجوع به اسلام کند اما آقای ندرخانی قبول نکرده‌اند و بر عقیده خود پابرجا هستند و همسر ایشان در این مدت نیز ملاقاتهایی با ایشان داشته‌اند و باعث تقویت روحیه ایشان در داخل زندان می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اتهامات و احکام صادره در مورد مسیحیان دارای منشأ قانونی و شرعی هست، گفت:
به‌هیچ ‌عنوان، چرا که از نظر فقه و شرع اسلامی نیز در این مورد دو دستگی و اختلاف وجود دارد. مثلاًًًًًًًًًًًًًًًً طبق نظر و جواب کتبی آیت‌الله منتظری به سؤال یکی از مسیحیان در مورد مصادیق ارتداد، ایشان در جواب فرمودند: ”ایمان به پیامبر یکی از چهار کتاب آسمانی که به یگانگی خداوند ایمان و اذغان دارند، بلامانع است و حکم ارتداد در مورد آنان صدق نمی‌کند. بنابراین حکم ارتداد در مورد کسی که مسیحی می‌شود، مطابقت نمی‌کند“.
علاوه بر این دلیل، ادله دیگری نیز وجود دارد که گرایش به دین مسیحیت مشمول حکم ارتداد نمی‌شود، برای مثال نمونه‌های تاریخی صدر اسلام و گرایش تعدادی از مسلمانان به دین مسیحیت هنگام هجرت پیامبر اسلام به حبشه، که پیامبر هرگز به آنها حکم ارتداد نداد.

در ضمن آقای یوسف ندرخانی در ۱۹سالگی مسیحی شده، یعنی سنی که سن قانونی انتخاب دینش بود و هنوز اسلام را به‌عنوان دین رسمی زندگیش انتخاب نکرده بود که به مسیحیت روی آورده و مسیحی شده‌اند، یعنی طبق بخش دیگری از قانون شرعی، ایشان در سن بلوغ حق داشتند غیر از دین اسلام به هر دین و عقیده دیگری گرایش داشته باشند، پس طرح موضوع ارتداد در مورد ایشان نمی‌تواند درست باشد و هر طوری که بخواهیم حساب کنیم، حکم ایشان کاملاً غیرشرعی و غیرقانونی و غیرانسانی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c12b5654-39b9-4c51-a515-4fd8412b5ab1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات