728 x 90

انتخابات عراق,

صالح المطلک از مراجع دینی نجف خواستار مشخص کردن مواضعشان در رابطه با هویت نخست‌وزیر شد

-

دکتر صالح المطلک
دکتر صالح المطلک
صالح المطلک، از رهبران العراقیه، اصرار لیستهای نوری مالکی و عمار حکیم را که باید نخست‌وزیر شیعه باشد، کاملاً مردود و غیرقابل قبول دانست و از مراجع دینی نجف خواستار مشخص کردن مواضعشان در رابطه با هویت نخست‌وزیر چه از نظر مذهبی و چه قومی شد.
وی روز جمعه در گفتگو با السومریه نیوز گفت: دنبال آن هستم که مراجع دینی در نجف سخن و جمله روشن و واضحی در رابطه با هویت نخست‌وزیر آینده چه از نظر مذهبی و چه قومی بیان کنند و مشخص کنند که آیا فقط شیعه حیدری و یا شیعه و یا سنی و یا مسیحی و یا غیرمذهبی باید باشد.

صالح المطلک تأکید کرد ضروری است که مراجع در این رابطه مواضع روشنی را برای نحوه انتخاب نخست‌وزیر آینده، جدا از وابستگی به مذهب و ملیت یا انتخاب براساس شایستگی و استحقاق انتخاباتی بگیرند.
صالح المطلک افزود: برخی فراکسیونهای سیاسی که وارد انتخابات پارلمانی شدند، شعارهای ملی و به دور از طایفه‌گرایی سیاسی سر می‌دادند. ولی بعد از پیروزیشان گفتند که نخست‌وزیر باید شیعه باشد، درحالی که این موضوع باعث می‌شود که شهروندان غیر شیعه، درجه دوم محسوب بشوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e94433e4-d616-471b-9945-8820aaebeb54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات