728 x 90

-

وداع با یک رهبر تاریخی کردستان، ماموستا سید جلال‌الدین حسینی

-

ماموستا سید جلال‌الدین حسینی، رهبر و دانشمند بزرگ کرد
ماموستا سید جلال‌الدین حسینی، رهبر و دانشمند بزرگ کرد
طی مراسم بزرگی که در گورستان منطقه ”واژه“ در سلیمانیه عراق برگزار شد، صدها تن از شخصیتهای کرد، اعضا و هواداران سازمان خبات کردستان ایران، برای آخرین بار با یک رهبر و دانشمند بزرگ کرد، ماموستا سید جلال‌الدین حسینی، وداع کردند و پیکر پاک او را به‌خاک سپردند.
این مراسم صبح روز پنجشنبه ۳۱تیر ۱۳۸۹ با تجدیدعهد مردمی با این رهبر تاریخی برگزار شد.

مسئولان، اعضا و هواداران سازمان خبات کردستان ایران و سایر شخصیتهایی که در این مراسم شرکت داشتند، تجدیدعهد کردند که راهش را تا سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه و برقراری آزادی در ایران و خودمختاری در کردستان ادامه دهند.

در این مراسم ابتدا ماموستا حمید طی سخنانی به‌توصیف شخصیت ماموستا سید جلال حسینی پرداخت. آن‌گاه کاک بابا شیخ حسینی، دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران طی سخنانی گفت: ”رابطه من و جناب ماموستا، یک رابطه خاص بود و تنها رابطه پدر و پسری نبود، جناب ماموستا در طول این ۳۱سال، رهبر و استاد و رفیق من بود“.

کاک بابا شیخ در پیامی که روز قبل از آن به‌مناسبت درگذشت ماموستا فرستاده بود نیز با اشاره به همین رابطه ویژه گفته بود: ”او سربلند و سرفراز بود، چرا که در زندگیش در مقابل مستبدین و دیکتاتورها سر خم نکرد و با تمامی توانش در خدمت مردم و میهن و عقیده‌اش بود و هر آن‌چه را که درست و حقیقت می‌دانست، بیان می‌کرد… خداوند بزرگ ما را توفیق دهد که در راه اهداف و باورهای این رهبر و سرور بزرگمان باقی بمانیم، اما وقتی به تاریخ پر از افتخار جناب ماموستا و کارکردهای میهن‌پرستانه و دلسوزانه و انقلابیش می‌نگرم، پاره‌یی از درد از دست دادن او برایم کاستی می‌گیرد و با نگاه به آینده و افق روشن میهن اشغال شده‌ام و موکریان و سردشت و بانه و بوکان و سقز و مریوان و لاجان و تمامی مناطقی که جناب ماموستا روزی در آنها درس خوانده بود و یادگارهای بسیاری از آنها داشت، اندکی دردهایم تسکین می‌یابد“.

شماری از نمایندگان احزاب و سازمانهای کردستان ایران و عراق سخنرانان بعدی در مراسم خاکسپاری ماموستا سید جلال‌الدین حسینی بودند که در مورد ویژگیها و سوابق مبارزاتی او سخنانی گفتند یا پیامهایی را قرائت کردند.

سید عزالدین حسینی، برادر ماموستا سید جلال‌الدین حسینی، طی پیامی خطاب به کاک بابا شیخ حسینی گفت: ”به‌مناسبت فوت برادر عزیزم جناب ماموستا سید جلال، رهبر سازمان خبات، به خودم و به شما عزیزان تسلیت می‌گویم. امیدوارم که راه پرشکوه ایشان در اداره سازمان خبات ادامه داشته باشد. مطمئنم که کاک بابا شیخ به‌عنوان دبیرکل سازمان خبات، با شایستگی و توانی که در چند سال اخیر نشان داده است، می‌تواند در این شرایط نیز امور را رهبری کند و سازمان خبات را به سمت اهداف مبارکش هدایت کند و بتواند نقش چشمگیری را در مبارزه و تلاش برای به‌دست آمدن اهداف خلق کرد داشته باشند. حتماًًً می‌دانید که وفاداری به نقطه‌نظرات جناب ماموستا سید جلال، ضامن پیروزی سازمان خبات و پیشرفت خواسته‌های برحق مردم کردستان است“.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران عمیق‌ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را به مردم ایران به‌ویژه مردم کردستان، سازمان خبات و خانواده آن بزرگوار به‌ویژه کاک بابا حسینی، دبیرکل خبات و همه کادرها و پیشمرگان این سازمان ابراز کرد و با تأکید بر این‌که ماموستا سید جلال حسینی از بزرگمردانی بود که هیچ‌گاه در برابر تهدید و تطمیع رژیم پلید آخوندی سر فرود نیاورد و در اوج شرف و افتخار دار فانی را وداع گفت، افزود: بنیانگذار سازمان مبارزه مردم کردستان ایران، خبات، به‌راستی از مفاخر ملی مردم کردستان و سراسر ایران و در پیوند ناگسستنی و هم‌پیمانی با مسعود بود و از این حیث به‌طور خاص باید به رهبر مقاومت تسلیت گفت“.

خانم رجوی با دعا برای شادی و علو درجات اخروی ماموستا که به‌راستی از پدران مبارزه مردم کردستان ایران برای خودمختاری و آزادی سراسر ایران محسوب می‌شود، آرزو نمود که او برای همیشه الگو و سمبل و معلمی برای مردم و نیروها و پیشمرگان کردستان عزیز ایران باشد.

هم‌چنین در روزهای سوم و چهارم مردادماه نیز مراسمی در بزرگداشت مرحوم فقید در شهر اربیل و با شرکت صدها تن از اهالی و شخصیتهای کردستان عراق برگزار گردید.

در شهرهای مختلف کشورهای اسکاندیناوی به‌ویژه سوئد نیز مراسمی توسط ایرانیان و کردهای مقیم این کشورها برای بزرگداشت خاطره بنیانگذار سازمان خبات کردستان ایران برگزار شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7feb460b-5978-4835-bd5f-4366fc9a3bd5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات