728 x 90

شهيدان قيام,

کشته شدگان یک انتخابات؛ مرگی که هنوز انکار می‌شود

-

احمد نجاتی کارگر
احمد نجاتی کارگر
به گزارش خبرگزاری رهانا احمد نجاتی کارگر، یکی از کسانی است که در جریان حوادث بعد از انتخابات جان خود را از دست داد.
منزلت محمدی، مادر آقای نجاتی کارگر می‌گوید که مسئولان قضایی پرونده پسرش را مختومه اعلام کرده‌اند و از طرف دیگر در برنامه ۳۰ . ۲۰صدا و سیمای ایران، کشته شدن فرزندش انکار شده و اعلام شده که او زنده است.

نام احمد نجاتی کارگر در فهرستی که کمیته پیگیری حوادث بعد از انتخابات از کشته شدگان این حوادث تهیه کرده و توسط سایت نوروز منتشر شده بود، به چشم می‌خورد. بنابرگزارش سایت نوروز، احمد نجاتی کارگر بر اثر ضرب و شتم در بیمارستان جان باخته و در قطعه ۲۱۳ ردیف ۱۵ شماره ۳۵ بهشت زهرای تهران دفن شده است.

آقای نجاتی کارگر در مدت کوتاهی بعد از آزادی از زندان در تاریخ ۲۲ تیر ماه سال گذشته به بیمارستان منتقل می‌شود و در تاریخ ۱۵ مرداد از بیمارستان خبر فوت او را به خانواده‌اش می‌دهند. خانواده، جنازه او را ۱۷ مرداد تحویل می‌گیرد در حالیکه پزشک قانونی علت مرگ او را نامعلوم اعلام کرده بود.
آقای نجاتی کارگر در مدت کوتاهی بعد از آزادی از زندان در تاریخ ۲۲ تیر ماه سال گذشته به بیمارستان منتقل می‌شود و در تاریخ ۱۵ مرداد از بیمارستان خبر فوت او را به خانواده‌اش می‌دهند. خانواده، جنازه او را ۱۷ مرداد تحویل می‌گیرد در حالیکه پزشک قانونی علت مرگ او را نامعلوم اعلام کرده بود
با وجود گذشت بیش از یک سال از کشته شدن آقای نجاتی کارگر، خانواده او هنوز اطلاع دقیقی از محل نگهداری او در زمان بازداشت ندارند.
مادر این شهید گفته است: ”اعلام کردند یافتن کسی که خود را احمد نجاتی کارگر معرفی کرده بود برای آنها امکان پذیر نیست. توجه داشته باشید در جامعه‌ای هستیم که تقریبا تمام وبلاگ نویسان زیر فشار قرار دارند و تعداد زیادی از آنها مجبور به ترک ایران شده‌اند. تلاش ما برای طرح شکایت به سازمان قضایی نیروهای مسلح و درخواست رسیدگی توامان با قضیه پرونده کهریزک به نتیجه نرسید و سازمان مربوطه از اخذ شکایت خودداری کرد“ .

منزلت محمدی با وجود گذشت یکسال از مرگ فرزندش هنوز از پیدا کردن عاملان کشته شدن او ناامید نشده است و می‌خواهد بداند چه کسانی باعث کشته شدن فرزندش بودند.
خانم محمدی گفت: ”دلم می‌خواهد بدانم چه کسی بود. چه کسی هست. اصلا چرا و به چه گناهی. مگر اینها چه گناهی کرده بودند. چقدر سن داشت؟ ۲۲ سال! یک بچه ۲۲ ساله چه چیزی از سیاست می‌فهمد؟“
بیش از یک سال از حوادث بعد از انتخابات جنجال برانگیز ایران می‌گذرد. اگر چه در روزهای گذشته دو نفر از متهمان پرونده کهریزک به قصاص نفس محکوم شدند اما این احکام هم واکنش‌هایی را از جانب سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشر مانند عفو بین‌الملل، مخالفان دولت و هم‌چنین برخی چهره‌های اصولگرا از جمله پرویز سروری، نماینده مردم تهران برانگیخت.
آنها خواهان شناسایی و محاکمه مقصران اصلی وقایع کهریزک هستند. در این میان بسیاری از خانواده‌هایی که نزدیکانشان را در حوادث بعد از انتخابات سال گذشته از دست داده‌اند هم از روند رسیدگی به پرونده‌ها و شناسایی عاملان کشته شدن فرزندانشان ابراز نارضایتی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bded9d21-73d1-4b83-99f2-6db2a276d2e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات