728 x 90

انتخابات عراق,

مراجع شیعه در عراق، از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنند

-

انتخابات در عراق
انتخابات در عراق
چهار مرجع بزرگ شیعه عراق که آیت‌الله سیستانی در رأس آنها قرار دارد، اعلام کردند، در انتخابات پارلمانی عراق، از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنند.
این در حالی است که در انتخابات قبلی عراق که در سال 2005 برگزار شد، آیت‌الله سیستانی و سه تن دیگر از مراجع مهم شیعه عراق، با پشتیبانی از گروههای شیعه وابسته به رژیم ایران، کمک شایانی در رسیدن آنها به قدرت کردند.

این یک ضربه بزرگ به نیروهای وابسته به رژیم در عراق است که طی چهار سال گذشته بر عراق حاکم بوده‌اند و تلاش می‌کنند به هر قیمت، با کسب کرسیهای پارلمان، حاکمیت خود بر عراق را حفظ کنند.

لازم به ذکر است رژیم آخوندی تلاش فراوانی برای کسب حمایت آیت‌الله سیستانی از نیروهای وابسته به خودش به‌عمل آورد و مقامات رژیم از جمله لاریجانی در سفرهای مکرر به عراق، نزد سیستانی رفته و برای جلب حمایت او تلاش کردند ولی موفق نشدند.

در رویدادی دیگر، آیت‌الله سیستانی اعلام کرد: دادن پول و هدیه و وعده، برای خرید رأی، امری غیرقابل قبول و شرعاً حرام است.
تلویزیون الشرقیه با اعلام این خبر گفت: مهدی کربلایی، نماینده آیت‌الله سیستانی گفت: مرجعیت دینی در نجف گفته است که رأی رأی دهنده ارزشمندتر از دنیا و هر آنچه در آن است می‌باشد و با طلا و گنج قابل ارزش‌گذاری نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a2c9603-3a17-42f9-8c9f-2c74ae22cd10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات