728 x 90

اتمي رژيم ,

کلینتون: ناتو در مقابل تهدیدات تروریستی و اتمی ژیمهایی مثل ایران، باید چتر دفاعی داشته باشد

-

هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون
وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن اعلام کرد ناتو باید همکاری امنیتی خود را با روسیه تقویت کند و عملیات نظامی را برای روبه‌رو شدن با چالشها، ساده‌تر نماید. کلینتون گفت همکاری جدید با روسیه برای مقابله با تهدیدات سنتی مانند تروریسم، تکثیر تسلیحات هسته‌یی، راهزنی دریایی و حمله‌های اینترنتی به ناتو کمک می‌کند.

تلویزیون رویتر گفت: سخنرانی کلینتون در «شورای آتلانتیک» جدیدترین تلاش دولت اوباما به منظور دادن اطمینان خاطر به متحدین اروپایی واشنگتن در برابر چالشهای مختلف از جمله چالش رژیم ایران است.

کلینتون گفت، ناتو باید در برابر تروریسم و تهدیدات مستقیم نظامی، شامل تکثیر سلاح اتمی و موشکی از سوی کشورهایی مانند رژیم ایران و کره شمالی چتر دفاعی داشته باشد.

تلویزیون رویترافزود: دولت باراک اوباما سال گذشته طرح دولت بوش را برای استقرار سپر دفاع موشکی در مقابل تهدید موشکهای دوبرد رژیم ایران کنارگذاشت. این کار مورد استقبال مسکو که با این طرح مخالف بود، قرار گرفت. اما آمریکا تمرکزخود را روی سکوهای شناور موشکهای رهگیر، و در مرحله بعد سکوهای زمینی این موشکها قرار داد. این موضوع مسکو را نگران کرد. اما مقامات آمریکایی گفتند سکوهای شناور برای مقابله با موشکهای میان برد رژیم ایران است که تهدید فوری‌تری هستند
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdccfbbd-a210-4902-93fe-cbd808d6b811"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات