728 x 90

تظاهرات گسترده مردم

تظاهرات عظیم مردم تهران در میدان توپخانه

-

تجمع مردم تهران در میدان توپخانه
تجمع مردم تهران در میدان توپخانه
در ساعت 4و نیم بعدازظهر هزاران نفر در میدان توپخانه تجمع کرده‌اند. بر روی پلاکاردها نوشته شده است: به کدامین گناه کشته شد؟
بر تعداد جمعیت هر لحظه اضافه می‌شود و تا ساعت 6بعدازظهر جمعیت به دهها هزار تن رسیده است.
در بزرگداشت شهیدان برخی مردم گل و شماری دیگر شمعهای روشن در دست دارند.
در اصفهان دستگیریهای گسترده ادامه دارد و دست کم 300تن دیگر به تعداد زندانیان اضافه شده است.
رژیم آخوندی در یک اقدام بازدارنده برای ممانعت از شرکت مردم در تظاهرات، یک پیام ضبط شده بر روی تلفن خانه‌هادر تهران گذاشته است با این مضمون که ”شما در تظاهرات حضور داشتید. در صورت حضور مجدد، با شما برخورد می‌شود“.

از سوی دیگر اقشار مختلف مردم به‌صورت دستجمعی با صدور بیانیه و پخش تراکت در همبستگی با قیام مبادرت می‌کنند.
کارگران ایران خودرو به اعتصاب مبادرت کرده‌اند و کارگران فلز کار مکانیک حمایت خود را از اعتصاب زحمتکشان ایران خودر و اعلام نمودند.

خانواده‌های بازداشت شدگان اعلام کردند که در ساعت 10 صبح روز یکشنبه در مقابل دادگاه ارتجاع به اعتراض خواهند پرداخت.
در ساعت 2 و نیم بعداز ظهر خبرگزاری سپاه پاسداران خبر داد: موتورسواران حزب‌الله آمادگی خود را برای حفظ امنیت و آرامش شهر تهران اعلام می‌کنند تا در حرکتی خودجوش اقتدار خود در برقراری امنیت و آرامش در شهر تهران را، به نمایش بگذارند!

ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور، اعلام کرد در 5روز اول قیام، حداقل 43نفر به‌دست دژخیمان رژیم آخوندی، به ضرب گلوله پاسداران و گارد ویژه ضد شورش و یا با ضربات باتون و دشنه به‌شهادت رسیده‌اند.
30تن از این قهرمانان در تهران و 13نفر در سایر شهرها از جمله اصفهان ، شیراز، مشهد، یزد وخرم‌آباد به‌شهادت رسیده‌اند. در میان شهیدان ، نوجوانان کمتر از 18سال و حتی مادران سالخورده به چشم می‌خورند.
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت بار دیگر به خانواده شهیدان تسلیت گفت و همه مردم ایران را به همبستگی با آنان فراخواند و افزود امروز در حالی که میلیونها ایرانی شعار مرگ بر استبداد سر داده‌اند و این رژیم به کشتار مردم ایران ادامه می‌دهد، هیچ بهانه‌ای برای معامله و مماشات با فاشیسم دینی باقی نمانده و این رژیم می‌باید از سوی جامعه جهانی طرد و تحریم شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81de2ee4-addc-46af-bc13-56a90f3c8c44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات