728 x 90

شهادت سه تن دیگر از جوانان دستگیر شده در شکنجه‌گاههای سنندج و زنجان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
مقاومت ایران شهادت کیانوش زندی، سارو قهرمانی و محمد نصیری را که در جریان قیام سراسری مردم ایران دستگیر شده بودند به خانواده، دوستان و همشهریان این شهیدان و عموم مردم به‌پاخاسته ایران تسلیت می‌گوید و جامعه بین‌المللی را به اقدام فوری برای مقابله با جنایتهای ضدبشری رژیم آخوندی فرا‌می‌خواند. جوشش خون پاک این جان‌باختگان راه آزادی، بی‌تردید ریشه نظام سفاک ولایت فقیه را برای همیشه از ایران‌زمین بر خواهد کند و ایران و منطقه را از شر این رژیم قرون‌وسطایی خلاص خواهد کرد.

سارو قهرمانی اهل سنندج در روز ۱۳دیماه (۳ژانویه) ناپدید شد. به‌دنبال پیگیریهای خانواده‌اش عوامل اطلاعاتی رژیم در سنندج جمعه شب ۲۲دیماه خبر مرگ فرزندشان را به آنها دادند.

کیانوش زندی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی از دانشگاه سنندج که از روز ۱۴دیماه ناپدید شده بود، پیکرش در روز ۲۴دیماه (14ژانویه) توسط اطلاعات سنندج تحویل خانواده‌اش شد. دژخیمان اطلاعات به خانواده این شهید گفتند که او در تظاهرات کشته شده است. اما وجود آثار شکنجه بر بدن کیانوش رسواگر جلادان اطلاعات رژیم است.

دژخیمان در هراس از خشم مردم به خانواده‌های سارو قهرمانی و کیانوش زندی اجازه برگزاری مراسم تدفین و تشییع جنازه ندادند و آنها را با تهدید از هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد شهادت فرزندانشان منع کردند. مردم سنندج روز یکشنبه ۲۴دی (14ژانویه) به‌رغم حضور فشرده نیروهای سرکوبگر با حضور گسترده در مسجد فرجه شهر، یاد شهیدان را گرامی داشتند.

محمد نصیری از جوانان به‌پاخاسته زنجان نیز پس از دستگیری به دست عوامل اطلاعاتی رژیم به‌شهادت رسید. مزدوران به هنگام تحویل پیکر این شهید به نحو ابلهانه‌یی گفتند او خودکشی کرده است.

قبل از این نیز رژیم آخوندی مدعی شده بود که سینا قنبری که در زندان اوین و وحید حیدری که در بازداشتگاه نیروی انتظامی در اراک به‌شهادت رسیدند، خودکشی کرده‌اند.

مقاومت ایران عموم مردم به‌ویژه جوانان را به اعتراض علیه جنایتهای رژیم آخوندی به‌ویژه در زندانها و به حمایت از خانواده‌های شهیدان و زندانیان فرامی‌خواند و از کمیسر عالی حقوق‌بشر می‌خواهد یک هیأت حقیقت‌یاب برای رسیدگی به وضعیت زندانها و زندانیان سیاسی به‌خصوص بازداشت‌شدگان قیام اخیر تشکیل دهد و شرایط آزادی بی‌قید و شرط آنان را فراهم سازد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵دی ۱۳۹۶ (۱۵ژانویه ۲۰۱۸)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3050dd36-a32a-4702-b94d-24dda552297a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات