728 x 90

سرقت علمی و جعل مقاله توسط دکتر – مهندس‌های پاسدار و بسیجی!

محمد روشن معاون حقوقی وزیر علوم دولت آخوند حسن روحانی،
محمد روشن معاون حقوقی وزیر علوم دولت آخوند حسن روحانی،
بار دیگر موضوع تخلفهای علمی و موضوع مدرک‌های دانشگاهی تقلبی در نظام آخوندی، مطرح شده است.

در این رابطه معاون حقوقی وزیر علوم دولت آخوند حسن روحانی، از مقابله با تخلف در آثار علمی خبر داده است. استناد او به قانونی است که مرداد ماه سال 96 در مجلس رژیم به تصویب رسیده که در آن برای تخلفهای علمی مجازاتهایی تعیین شده است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا 6دی 96 به‌نقل از این مهره حکومتی آخوندی گزارش داد که کمیته‌هایی با نهادهای ذیربط تشکیل شده است.

اما این‌که اقدام جدید وزارت علوم بتواند مشکل تخلفهای علمی و مدارک تحصیلی قلابی را برطرف کند و برای همیشه به این وضعیت پایان داده شود، در نظام فاسد ولایت‌فقیه هرگز امکانپذیر نیست.

زیرا در کشوری که پول و پارتی و فامیل بازی و رابطه با مقامات رژیم در همه زمینه‌ها حرف اول و آخر را می‌زند، با چنین وضعیتی نه قانون و ضابطه اجرا می‌شود و نه اساساً قانون وضابطه محلی از اعراب دارد.

وقتی که دانشگاههای غیرمعتبر و وابسته به مقامات و نهادهای حکومتی قارچ‌گونه رشد می‌کنند دانشگاههای معتبر قبلی نمی‌توانند نقش چندان و قابل اعتنایی بازی کنند. در حال حاضر نقش عمده را دانشگاههای غیرمعتبر نظیر دانشگاه امام صادق، پیام نور و.. در آموزش عالی ایفا می‌کنند.

چنین دانشگاههایی که در تیول نظام و عناصر وابسته به آن هستند، وعناصر مردمی و ملی نقشی در آنها ندارند، طبعاً تخلفات هم به آن صورت گسترش می‌یابند.

در چنین شرایطی است که عناصر بالایی نظام با جعل مدرک و خرید مدرک تقلبی یک شبه دکتر- مهندس‌های قلابی می‌شوند و، حتی مقالات علمی جعل می‌کنند و مقالات علمی دیگران را دستکاری می‌کنند.

در چنین آشفته بازاری است که جعل مدرک علمی و خرید مدرک مورد نیاز برای استخدام در نهادها ی رژیم، شرکت در انتخابات نمایشی و فرمایشی رژیم، گرفتن پروانه‌های تجاری و... رونق می‌گیرد.

در حالی بسیاری از دانشجویان کشور به‌دلیل مخالفت با این حاکمیت و یا به‌دلیل اعتراض به شرایط تحصیلی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، از دانشگاه اخراج می‌شوند، ستاره‌دار می‌شوند و به زندان افکنده می‌شوند. همین مؤسسات غیرمعتبر نظیر دانشگاه امام صادق و... هستند که برای بیشتر افراد نظامی، بسیجی، فرماندهان و مدیران ادارات که ادعای داشتن مدرک دکترا دارند، یک دوره کوتاه آموزشی برایشان می‌گذارند و به آنها مدرک می‌دهند.

از جمله در دوران ریاست جاسبی بر دانشگاه آزاد برای بسیاری از سردمداران، بسیاری از نمایندگان مجلس، فرماندهان سپاه و... بدون آزمون و بدون طی مراحل آموزشی، مدرک دانشگاهی صادر گردیده است.

در نظام آخوندی رونق خرید و فروش جعل مدارک تحصیلی آن‌چنان شایع شده، که تنها در یک فقره 5باند جعل مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد دستگیر شده‌اند.

بنا بر گفته سرپرست اداره کل حقوقی این دانشگاه: ”این پنج باند کلاهبرداری که تحت عنوان صدور مدارک دانشگاهی و فروش صندلی در دانشگاه فعالیت می‌کردند و در مجموع تعداد ۳۰متهم از این پنج باند جعل و کلاهبرداری دستگیر شدند که با توجه به نوع جرمی که مرتکب شده‌اند از سوی مقامات قضایی برای آنها قرار جلب به دادرسی صادر شده است“. (خبرگزاری مهر 2دی 96)

ملاحظه می‌شود که 5باند و 30نفر در جعل مدرک دستگیر می‌شوند و خدا می‌داند که چند باند و چند نفر دیگر هم این کار را می‌کنند که دستگیر نشده‌اند و چند باند هم هستند که در ارتباط بامقامات رژیم و بطور نهادینه به این کار مشغول هستند.

این در شرایطی است که در همین دانشگاهها و بسیاری از دانشگاههای آخوند‌ساخته که در تیول باندهای آخوندی هستند، به‌طور رسمی جعل مدرک وجعل مقاله می‌شود، و این کار علنی و از طریق آگهی‌های اینتنرنتی و اعلامیه‌های دیواری انجام می‌شود و مؤسسات آموزشی نیز هم هستند که بعضاً به تبلیغ انواع پایان نامه و مقاله می‌پردازند.

خرید و فروش مدرک و فروش مقالات به‌اصطلاح علمی در خیابانهای تهران به‌صورت علنی انجام می‌گیرید، و به قول یک نماینده مجلس ارتجاع تازمانی که در خیابان انقلاب خیابان انقلاب به‌راحتی می‌توان پایان‌نامه یا به عبارتی علم را خرید و فروش کرد، باید شاهد فعالیت باندهای جعل مدارک علمی هم بود. (از گفتگوی محمد بیرانوندی در گفتگو با خبرگزاری مجلس رژیم 10دی 95)

دراین رابطه نیز خبرگزاری حکومتی ایرنا با عنوان ”بازار پایان‌نامه‌ فروش‌ها، هم‌چنان داغِ‌ داغ“ به‌نقل از روزنامه شهروند وابسته به باند روحانی می‌نویسد: ”در خیابان انقلاب و مناطق نزدیک به دانشگاه تهران فروشندگان و خریداران 'پایان‌نامه، پروپوزال، مقاله، آی‌اس‌آی. مهندسی، علوم ‌پایه، علوم انسانی و پزشکی' مانند گذشته بسیار فعال هستند. “ (خبرگزاری ایرنا 16مهر 96)

ایران تحت حاکمیت آخوندها از طریق خرید و فروش مدرک، جعل مدرک، جعل مقالات علمی و دستکاری مقالات علمی تنها در داخل پیشرفت نکرده، بلکه مهره‌های نظام در مدرک سازی و دستکاری در مقالات عملی دیگران در خارج از مرزهای ایران نیز ید طولایی دارند به گونه‌یی که باعث رسوایی نظام آخوندی شده است.

در سال گذشته 58مقاله که توسط ۲۸۲به‌اصطلاح محقق ایرانی (واضح است که این محققان پاسدار بسیجیهای رژیم و دکتر مهندس های تحصیل کرده در دانشگاه امام صادق، پیام نور، آزاد و... هستند) نوشته شده بود حذف شدند. در این رابطه سایت حکومتی دیدبان علم 12آبان 95می‌نویسد: ”مجله نیچر از حذف ۵۸مقاله محققان ایرانی از هفت نشریه علمی چاپ شده توسط دو ناشر علمی خبر داد که ادعا شده این مقالات که فهرست آنها نیز منتشر شده حاوی نشانه‌هایی از سرقت علمی یا دستکاری در روند داوری یا نام نویسندگان بوده‌اند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، مجله علمی نیچر، اول نوامبر (دیروز) از جمع‌آوری بخشی از این مقالات خبر داد که در ادامه روند شناسایی موارد مشابه در سال ۲۰۱۵شناسایی شده‌اند.

انتشارات علمی Springer Nature که نسبت به حذف این مقالات که نام ۲۸۲محقق ایرانی در آنها ذکر شده اقدام کرده مدعی شده که نشانه‌هایی از تقلب در روند ارزیابی علمی و انتشار این مقالات شناسایی شده است.

حذف ۲۸مورد از مقالات توسط مؤسسه BioMed Central (BMC) صورت گرفته که اعلام کرده ۴۰مقاله دیگر را نیز مورد بررسی قرار داده است. در همین حال مؤسسه Springer نیز ۳۰مقاله منتشر شده در سه مجله‌اش را تعلیق و ۹مورد دیگر را مورد بررسی قرار داده است. «ملاحظه می‌شود فساد نهادینه شده در نظام ولایت‌فقیه فقط در زمینه فساد، اختلاس اموال مردم ایران و چپاول اموال آنان و... نیست، بلکه این فساد در سایر زمینه‌ها نیز نهادینه شده است تا جایی که ساحت علم و دانشگاه نیز از آن در امان نمانده است.

واضح است وقتی که یک شبه درجه علمی آخوند روضه‌خوانی نظیر علی خامنه‌ای به ناگهان به درجه آیت‌اللهی می‌رسد و پس از آن نیز هزاران آیت‌الله به‌طور قارچ‌گونه از حوزه‌ها بیرون می‌آیند، و تعداد زیادی ازآنها نیز ساحت دانشگاه را به ملوث به لوث وجودشان می‌کنند ، طبیعی است که این بلا بر سر علم و دانشگاهها بیاید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16c5b319-4f59-428c-a975-eaec130cc484"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات