728 x 90

بترسید از دانشگاه!

فرهاد رهبر
فرهاد رهبر
این روزها دانشگاهها هم مانند دیگر بخش‌های جامعه ملتهب و ناآرام است. بنا‌ به آماری که سرکردگان انتظامی و امنیتی رژیم خودشان اعلام می‌کنند، روزانه دهها حرکت اعتراضی اعم از تظاهرات یا اعتصاب و تحصن در شهرهای میهن برپا می‌شود. حرکتهایی که اندک اندک به نوعی متمرکز هم می‌شوند و نشان از نوعی سازمانیافتگی دارند:
مال‌باختگان با همدیگر
بازنشستگان با همدیگر
معلمان با همدیگر، ایضا پرستاران یا دانشجویان و کارگران که به آرامی سطح خواسته‌هایشان از درخواست‌های صرفاً صنفی متوجه تغییر در ساختار مدیریتی کشور می‌شود!

در این میان حرکت‌های دانشجویی، هم‌چون همیشه نقش و جایگاه ویژه‌یی دارند. از همین‌ روست که از دیرباز عمر این رژیم تاکنون، مقابله با دانشگاه و دانشگاهیان نیز جای مهمی در نقشه‌های سرکوبگرانه آخوندها داشته.

آنهایی که خمینی را دیده بودند به یاد دارند که یکی از ترجیع‌بندهای معروفش، ترس از دانشگاه بود.

«بترسید از دانشگاه!» این، تکیه کلام خمینی پس از رسیدن به قدرت بود که بارها و بارها در سخنرانی‌هایش آن را به زبان آورد، بارها و بارها به دانشگاهها حمله کرد، یک تصفیه خونین سراسری در سال 59 برای رام کردن! دانشگاه و دانشگاهیان به‌راه انداخت، و اینک سه دهه پس از مرگ خمینی، کماکان دانشگاه یکی از خطرناکترین کانونهای شورشی بر ضد آخوندهاست!

هفته گذشته یک عنصر اطلاعاتی به‌شدت بدنام به اسم «فرهاد رهبر» که سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را هم یدک می‌کشد، در جریان شانزدهمین همایش سراسری «هم اندیشی استادان دانشگاههای سراسر کشور» که در مشهد برگزار می‌شد، در مقام دوراندیشی سؤال کرد: اگر یک فتنه دیگر مثل فتنه 88 رخ دهد، چند درصد مدیران دانشگاه‌ آزاد می‌تواند جلوی آن بایستد؟! رهبر در واقع دنبال تربیت پاسبان و ژاندارم و پاسدار و شکنجه‌گر در لباس استاد و دانشجو در میان دانشگاهیان است!

فرهاد رهبر کیست؟
فرهاد رهبر، در جریان قیام ۸۸ رئیس دانشگاه تهران بود و نقش کلیدی در کشتار دانشجویان و سرکوب قیام آنان داشت. فرهاد رهبر که سیاسی شدنش را با انقلاب 57 و شرکت در نهاد بسیج رژیم در همان‌ سال‌ها شروع کرد،

مدتی بعد وارد بنیاد مسکن آخوندها شد،
سپس به وزارت بازرگانی منتقل گردید.
کارشناس اقتصادی نخست‌وزیری زمان جنگ، در دوران موسوی بود،

پس از آن مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری در دوران رفسنجانی شد.

سال ۷۳ به عضویت هیأت علمی دانشگاه تهران در آمد!
و از سال 78 معاون اقتصادی وزارت اطلاعات شد!
ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ریاست دانشگاه تهران، نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور از دیگر مشاغل وی بود تا هنگامی که به‌عنوان مشاور اقتصادی «ابراهیم رئیسی جلاد» در سوپر هولدینگ به‌اصطلاح آستان قدس رضوی شد. شغلی که هنوز هم حقوقش را می‌گیرد اما هم زمان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی هم (تیر 96) منصوب شده و اینک در همین پست، مشغول سرکوب دانشجویان است.

فرهاد رهبر، نماد تمامی جناح‌های نظام
رهبر، در کابینه تمامی روسای جمهور این نظام حاضر بوده و یکی از نورچشمی‌های مقامات است. از رجایی و موسوی و خامنه‌ای گرفته تا رفسنجانی و احمدی‌نژاد و اینک روحانی! وی در واقع یکی از نمادهای این نظام محسوب می‌شود!

سرکوب دانشجویان به دست فرهاد رهبر
فرهاد رهبر در همان همایش فوق‌الذکر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اگر فتنه‌ای نظیر فتنه سال ۸۸ در کشور رخ دهد، چند درصد از مدیران دانشگاه آزاد می‌توانند در مقابل آن بایستند و مانع نفوذ بیگانگان شوند؟ با بیچارگی تمام اظهار داشت: عدد و رقم نمی‌شناسم! ولی اطمینان می‌دهم که "سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار" ؛ در فتنه ۸۸ که مرکز آن دانشگاه تهران بود، ما نیز لشگری نداشتیم که در مقابل آن بایستد ولی همان تعداد اندکی که حضور داشتند، توانستند فتنه را سرکوب کنند، بنابراین اگر در هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی حداقل یک نفر باشد که بتواند در مقابل فتنه بایستد، باید با آن مقابله کند و قطعاً موفق خواهد بود! (دنیای اقتصاد 30آذر 96)

پیش از این، آخوند کلانتری نماینده خامنه‌ای در دانشگاه تهران از نقش ویژه فرهاد رهبر در سرکوب دانشجویان دانشگاه تهران قدردانی کرده و گفته بود رهبر سرکوب دانشگاه تهران در سال 88 را خیلی خوب مدیریت کرد. به‌ویژه که دانشگاه تهران شاید به تنهایی معادل کل وزارت علوم باشد و حساسیت آن بسیار بالاست! (تسنیم 31اردیبهشت 91)

فرهاد رهبر و تعادل‌قوای فعلی در دانشگاه
رهبر که از فقدان فالانژهای چاقوکش حزب‌اللهی در دانشگاه آزاد گلایه می‌کرد گفت:‌ اکنون دوره خشکسالی در دانشگاه آزاد اسلامی است و دوران پرآبی دانشگاه چند سال گذشته بود!

وی در ادامه صحبت‌هایش با آه و ناله از نبود استاد و دانشجوی چماقدار باب دندان خودش گفت: طی چندسال گذشته حدود ۷۰هزار استاد توسط شما دبیران آموزش دیده‌اند و ۳هزار دوره آموزشی برای آنان برگزار شده است... اما مسأله بر سر این است که شما توانسته‌اید برای چه آسیب‌ها و کاستی‌هایی راه‌حل پیدا کنید و اساتید را با آنها آشنا سازید. این‌که ۷۰هزار استاد آموزش دیده‌اند و سه هزار دوره آموزشی برگزار شده است، ملاک نیست بلکه باید دید که چه اثر بخشی در اساتید داشته است؟! (دنیای اقتصاد 30آذر 96)

تهدید اساتید توسط فرهاد رهبر
فرهاد رهبر در پایان با اشاره به لزوم پرورش عناصر سرکوبگر آتش به اختیار در دانشگاه! استادان را تهدید کرد و گفت: این‌که فکر کنید مسئولان همه چیز را می‌دانند و همه ابزار را در اختیار دارند، اشتباه بزرگی است، شما دبیران استادان دانشگاهها به‌عنوان یک مجموعه بزرگ، نقش مهمی در تصمیم سازی دارید. امروز حدود ۳۰۰نفر از شما در این نشست حضور دارند و اگر این جماعت نتوانند کاری کنند، باید درب آموزش عالی را تخته کنند! (دنیای اقتصاد 30آذر 96)

حرف رهبر در یک کلام این بود: دانشگاهی که استاد و دانشجوی چماقدار و ساندیس خور نداشته باشد که به وقت لزوم، گریبان چاک داده، جلوی دانشجویان معترض و خواسته‌های مردمی آنان بایستد و خون بریزد، باید درش را تخته کرد!

اینهم از شگفتی‌های «اعتدال» در نظامی است که یک اطلاعاتی، در تمامی دولتهای به‌اصطلاح گوناگونش به کار سرکوبگری‌ اشتغال دارد و دستمزدش را هم از خزانه بی‌زوال آستان‌ قدس می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25de12f8-abbf-477e-92bd-1cba32e86d5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات