728 x 90

اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخبار عراق,

فراخوانها در کنگره و سنای آمریکا علیه سیاستهای فرقه‌گرایانه مالکی

-

فراخوانها در کنگره و سنای آمریکا
فراخوانها در کنگره و سنای آمریکا
نانسی پلوسی رهبر دموکراتها در کنگرهٴ آمریکا همکاری با رژیم ایران بر سر موضوع عراق را رد کرد، و گفت: «ما هم‌اکنون در تلاشیم تا از دستیابی (رژیم) ایران به سلاح هسته‌یی جلوگیری کنیم. چنین چیزی نمی‌تواند اتفاق بیفتد».

به گزارش هیل مجلهٴ کنگرهٴ آمریکا، نانسی پلوسی تأکید کرد که علت افزایش نفوذ رژیم ایران در عراق، حمله سال 2003 به این کشور بوده است، چرا که آمریکا با سرنگون‌کردن صدام حسین، اصلی‌ترین عامل کنترل را از سر راه این رژیم برداشت. وی مخالفت خود را با بازگرداندن نیروهای آمریکا به عراق ابراز داشت و افزود: «من نگرانم که (سران رژیم ایران) فکر کنند، ما وارد می‌شویم و آنها نیز بعد از ما وارد می‌شوند. ولی ما وارد نخواهیم شد».

سناتور تد کروز گفت که ایالات متحده تحت هیچ عنوانی نباید با این رژیم بر سر عراق همکاری کند.
وی گفت، رژیم ایران می‌خواهد عراق را به یک دولت وابسته تبدیل نماید.

در همین حال، رویتر به‌نقل از دو مقام امنیتی آمریکایی، گزارش داد: «آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به‌طور مکرر به مقامهای ارشد دولت عراق هشدار داده بودند که نوری مالکی و سیاستهایش به‌شدت باعث ایجاد خصومت در جمعیت سنی عراق می‌شود. این هشدارها طی دو سال گذشته، در گزارش‌ها و تحلیل‌های محرمانهٴ اطلاعاتی به سیاست‌گذاران آمریکایی، از جمله باراک اوباما ارائه شد... . یک مقام بلندپایه اطلاعاتی گفت، آژانس‌های اطلاعات آمریکا به‌روشنی هشدار دادند که سیاستهای مالکی طی سالهای اخیر، «جمعیت سنی را منزوی کرده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae34e99d-2ac4-4445-b2fd-01741c5f6c7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات