728 x 90

اولی هاینونن:‌ باید بازرسیهای شدیدتر به‌ویژه از سایتهای نظامی رژیم ایران به‌عمل آید

اولی هاینونن معاون پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
اولی هاینونن معاون پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
اولی هاینونن معاون سابق مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بارها به ایران سفر کرده است در مصاحبه با میدل ایست آی تصریح کرد واشینگتن می‌تواند از متحدان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مصرانه بخواهد بازرسیهای شدیدتری را در مورد فعالیتهای اتمی رژیم ایران به‌عمل آورند. هم‌چنین باید از رسیدن رژیم ایران به تکنولوژی موشکی برای حمل کلاهک هسته‌یی جلوگیری کرد.

هاینونن افزود:‌ توافق کنترل تسلیحاتی و عدم تکثیر نمی‌تواند مسیرهای رسیدن به تسلیحات اتمی را ببندد. فقط می‌تواند ایجاد بازدارندگی کند و با ردیابی و کشف زود هنگام ایجاد بازدارندگی نماید. کشف زود هنگام در صورتی امکانپذیر است که شما دارای طرح و امکان راستی‌آزمایی قوی باشید که در حال حاضر در مورد برنامه اتمی رژیم ایران چنین چیزی وجود ندارد. واشینگتن باید برای تقویت بازرسیهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایتها نظامی رژیم ایران و کنترل استخراج اورانیوم و فعالیتهای غنی‌سازی و تولید سانتریفوژهای جدید با متحدان همکاری نماید.

اولی هاینونن معاون سابق مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است روز چهارشنبه این هفته در جلسه استماعی در زیرکمیته خاورمیانه و آفریقای شمالی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کند و توضیحاتی به اعضای کنگره آمریکا ارائه دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00305bce-9253-4911-8f8f-66ddd6cdb388"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات