728 x 90

کره شمالی: جنگ هسته‌یی ممکن است هر لحظه آغاز شود

کره شمالی  جنگ هسته ای
کره شمالی جنگ هسته ای
معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل‌متحد هشدار داد شرایط در شبه جزیر کره به حساسترین نقطه رسیده و هر لحظه ممکن است جنگ هسته‌یی آغاز شود.

وی خطاب به کمیته خلع‌سلاح هسته‌یی سازمان ملل گفت کره شمالی تنها کشور جهان است که مستقیماً و به‌شدت از سوی آمریکا مورد تهدید هسته‌یی قرار گرفته است. او گفت که کشورش حق دارد از سلاح هسته‌یی در دفاع از خود استفاده کند.

این مقام کره شمالی هم‌چنین افزود که خطرناک‌ترین مسأله، طرح ایالات متحده آمریکا برای اجرای یک عملیات مخفی با هدف از بین بردن رهبر کره شمالی است.

به‌دنبال آزمایشات هسته‌یی و موشکی ماههای اخیر کره شمالی سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرد. روسیه، چین و اتحادیه اروپا نیز محدودیتها و تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده‌اند. در تازه‌ترین آنها روز دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فرمان تحریمهای پیونگ یانگ را در راستای اجرای قطعنامه شورای امنیت امضا کرد.

از سوی دیگر جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه و پس از دیدار با همتای ژاپنی‌اش گفت که این کشور احتمال مذاکرات مستقیم با کره شمالی را کنار نگذاشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42d7fa2b-04f5-45e9-91bf-c1f8ae5bb9f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات