728 x 90

جان بولتون:‌ بزرگترین تهدید جامعه جهانی رژیم ایران است

جان بولتون سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد
جان بولتون سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد در مصاحبه با اسکای نیوز 3مهر 96 می‌گوید بزرگترین تهدید رژیم ایران است و آمریکا با کمک کشورهای عربی و اسلامی باید با این تهدید مقابله کند.

جان بولتون: مجهز شدن رژیم ایران به سلاح اتمی برای کشورهای همسایه آن خطراتی ایجاد می‌کند. این خطر از جانب کره شمالی هم هست. من معتقدم که بین کره شمالی و رزیم ایران همکاری وجود دارد. این تهدیدی برای منطقه است.

جان بولتون در مورد ضرورت بازدید از سایتهای نظامی گفت:‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها از محلهای معدودی در ایران بازدید کرده و بر اساس آنها برآورد کرده است. در حالیکه در ایران سایتهای نظامی و اتمی زیادی وجود دارند و سپاه پاسداران برنامه‌های گسترده‌یی دارد که آژانس بین‌المللی اتمی باید طرح و برنامه‌یی برای بازدید از این اماکن داشته باشد و خواستار بازدید از آنها شود. اما آژانس چنین درخواستی نکرده است. ولی در رابطه با غنی‌سازی اورانیوم؛ کره شمالی اقدام به غنی‌سازی اورانیوم به نیابت از ایران کرده است / من باور نمی‌کنم رژیم ایران به این امور پایبند باشد. ما نمی‌توانیم ادعاهای رژیم ایران مبنی بر مسالمت‌آمیز بودن برنامه اتمیش را باور کنیم.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد افزود:
هیچ شکی ندارم که رژیم ایران تروریسم در عراق و یمن و سوریه را حمایت می‌کند هم‌چنین رژیم اسد و حزب‌الله را حمایت می‌کند که خطری برای منطقه ایجاد کرده‌اند. اکنون زمان آن رسیده است تا نقطه پایانی بر آن گذاشت شما تصور کنید که رژیم ایران سلاح اتمی را داشته باشد وضعیت چگونه خواهد شد و من معتقدم که دولت آمریکا نباید این اجازه را بدهد و باید با وارد شدن به این مسأله و با حمایت از جهان عرب بگوید ما مخالف رشد رژیم ایران در این زمینه هستیم و هم‌چنین مخالف دخالت رژیم ایران در دولت عراق و پشتبانی آن از حزب‌الله و تمام شبه‌نظامیان هستیم.

وقتی درباره رژیم ایران صبحت می‌کنیم باید برنامه اتمی خود را ریشه کن نماید. نمی‌توان این رژیم را رها کرد که برنامه اتمی خود را ادامه دهد

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس ریاض با شرکت سران بیش از 50کشور اسلامی و عربی توافقنامه‌ای را امضا کرد. در حال حاضر بزرگترین تهدید همانا تهدید رژیم ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc634896-8219-4464-a1ee-30003908a39d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات