728 x 90

حقوق‌های نجومی و عاقبت حرام‌خوران نجومی!

حقوق‌های نجومی موضوعی است که کیهان خامنه‌ای روز یکشنبه ۱۹شهریور ۹۶ تحت عنوان «تبرئه‌ حرام‌خواران نجومی» به آن پرداخته است. حتماً ماجرای حقوق‌های نجومی در سال ۹۵ را به یاد دارید. ماجرایی که به رسوایی و افتضاح «فیش‌های حقوقی» کارگزاران رژیم آخوندی شهرت یافت. موضوع ابتدا با انتشار سلسلةی از فیش‌های حقوقی برخی مدیران دولتی از باند غارتگر آخوند حسن روحانی شروع شد که نشان از حقوق‌های نجومی داشت و تا آنجا پیش رفت که مقامات بالای دولت حسن روحانی و حتی پای حسین فریدون، برادر آخوند حسن روحانی را نیز به میان کشید.
حقوق‌های نجومی –حسین فریدون، برادر آخوند حسن روحانی، در ماجرای حقوق‌های نجومی
حقوق‌های نجومی –حسین فریدون، برادر آخوند حسن روحانی، در ماجرای حقوق‌های نجومی

روز ۱۷اردیبهشت ۹۵ بود که اخبار ساعت ۲۱ شبکه اول صدا و سیمای رژیم در گزارشی با ارجاع به فیش‌های حقوقی منتشر شده در وب‌سایتها گفت: «سه مدیر ارشد بیمه مرکزی در اسفند ماه ۱۳۹۴روی هم ۱۸۰میلیون تومان حقوق و مزایا گرفته‌اند». سپس در ۱۹اردیبهشت ۹۵خبرگزاری حکومتی میزان، وابسته به قوه قضاییه‌ی رژیم با انتشار تصاویری، از فیش‌های حقوقی با حقوق‌های نجومی چند ده میلیون تومانی خبر داد. پس از آن موج انتشار فیش‌های حقوقی و سایر مدارک مالی مرتبط با مدیران ارشد سازمانهای مختلف در رژیم آخوندی شروع شد که هر یک حقوق‌های نجومی حیرت‌انگیز را نشان می‌داد.

حقوق‌های نجومی – برخی اعتراضات مردمی در پی افشای حقوق‌های نجومی
حقوق‌های نجومی – برخی اعتراضات مردمی در پی افشای حقوق‌های نجومی

رسوایی حقوق‌های نجومی در رژیم آخوندی که در نزاع باندهای مافیایی نظام بیرون زده بود، تا آنجا پیش رفت که دامنه‌ی آن سردمداران و ایادی ریز و درشت نظام را درنوردید و به باند دیگر نظام یعنی به جناح علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع نیز رسید. در این رابطه نام پاسدار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، هنگام افشای یک لیست از فیش‌های حقوقی رو شد و بر سر زبانها افتاد. پس از انتشار این لیست بود که وی سراسیمه به صحنه آمد و در پاسخ به این سؤال که چرا سپاه پاسداران فیش‌های حقوقی سرکردگانش را منتشر نمی‌کند، در یک ادعای مضحک، به «دلایل امنیتی و حفاظتی» متوسل شد و گفت: «اگر معذوریت‌های حفاظتی نبود، حتماً فیش حقوقی خودم را منتشر می‌کردم». (ایلنا- ۶تیر ۹۵)
جالب این‌جا بود که سخنگوی سپاه پاسداران در وحشت از عواقب اجتماعی افشای فیش‌های نجومی سردمداران نظام، تلویحاً تلاش کرد تا این رسوایی را لاپوشانی کند و با ادعای این‌که همهٴ اینها «فضاسازی است»، گفت: «در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، از این فضاسازی‌ها درباره فیش‌های حقوقی این طور حس می‌شود که… این موضوع برای لطمه زدن به اعتبار نظام بوده». (همان منبع)

از نظر باند علی خامنه‌ای تا وقتی که موضوع حقوق‌های نجومی به افشای جناح رقیب (یعنی باند حسن روحانی) بپردازد خوب است ولی همین که پای سردمداران این جناح هم به میان کشیده شود، آنوقت «فضاسازی» برای «لطمه زدن به اعتبار نظام» می‌شود.

در همان زمان مصطفی کواکبیان نماینده مجلس ارتجاع گفت: «آماری وجود دارد که حدود ۳هزار فیش بین ۲۰تا ۵۰میلیون تومان وجود دارد که قانونی نیست، البته ۳۰۰فیش هم بالای ۵۰میلیون تومان داریم که پوشش قانونی ندارد». (تسنیم-۱۵تیر ۹۵)

در تداوم همین جنگ و جدال باندهای مافیایی نظام آخوندی بر سر غارت و چپاول دارایی‌های مردم ایران بود که در تاریخ ۱۷تیر ۹۵ در بعضی از رسانه‌های اینترنتی گزارشهایی از حقوق نجومی سرکردگان سپاه از جمله لیست زیر منتشر شد:
پاسدار جعفری سرکرده سپاه ۶۳۵میلیون تومان / پاسدار قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه، ۵۹۴میلیون تومان/ پاسدار حسین سلامی، جانشین سپاه، ۵۸۹میلیون تومان / پاسدار محمدرضا نقدی، سرکرده بسیج ضدمردمی ۵۵۴میلیون تومان/ پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه ۴۷۷میلیون تومان / پاسدار غلامعلی رشید، سرکرده قرارگاه ضد خاتم‌الانبیاء، ۵۸۳میلیون تومان / پاسدار علی فدوی، سرکرده نیروی دریایی سپاه، ۴۹۶میلیون تومان / پاسدار محمد پاکپور، سرکرده نیروی زمینی سپاه، ۵۴۳میلیون تومان… (سایت العربیه فارسی- ۱۲ژوئیه ۲۰۱۶- ۲۲تیر ۹۵)
حقوق‌های نجومی – برملا کردن فریبکاریهای رژیم آخوندی توسط مردم در فضای مجازی
حقوق‌های نجومی – برملا کردن فریبکاریهای رژیم آخوندی توسط مردم در فضای مجازی

حالا یک‌سال و چند ماه از آن روزها گذشته است. اما در این مدت «نه‌تنها» آبی از آب تکان نخورد، «نه‌تنها» کسی از سران دزد و غارتگر رژیم در این رابطه دستگیر و مجازات نشد، «نه تنها» موج پرداخت حقوق‌های نجومی از کیسه‌ی ملت به سردمداران رژیم متوقف نشد، «نه تنها» از حقوق‌های نجومی کارگزاران رژیم چیزی کم نشد، و… دهها نه‌تنهای دیگر، بلکه طی این مدت همه چیز به باد فراموشی سپرده شد و همان تعداد مدیران انگشت‌شماری که فقط برای نمایش، ایز گم کردن و ظاهرسازی، دستگیر شده بودند، حالا مدعی و طلبکار هم شده‌اند که «یاالله پول ما را برگردانید». نگاه کنید:
روز یکشنبه ۱۹شهریور روزنامه کیهان در مقاله‌یی تحت عنوان «حرام‌خواران بیت‌المال را تبرئه نکنید» می‌نویسد: «کار به جایی رسیده است که… اکنون مدیران نجومی‌بگیر به‌دنبال پس گرفتن اموالی هستند که از تصرفشان خارج شده بود، چرا این‌گونه نباشند وقتی به جای عزل، برکناری و مجازات، ذخیره‌های انقلاب خوانده می‌شوند». (کیهان خامنه‌ای- ۱۹شهریور ۹۶)

همین روزنامه به‌نقل از روزنامه رسالت در یادداشتی به قلم پاسدار محمدکاظم انبارلویی می‌نویسد: «امروز پس از یک سال‌و نیم از پیگیریهای حقوقی خبر می‌رسد دیوان محاسبات… نجومی‌بگیران را تبرئه کرده است.
سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته خبر از کیفرخواست علیه جمعی از نجومی‌بگیران داد. اما تاکنون خبری از محکومیت وجود ندارد. این… نشان می‌دهد که دیوان، نجومی‌بگیران را مجرم نمی‌داند! (کیهان- ۱۹شهریور ۹۶)

از این پیش‌تر یک عضو مجلس ارتجاع هم گفته بود:
«… عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس [محمد حسینی] با بیان این‌که دیوان محاسبات پرونده تعداد قابل توجهی از مدیران نجومی‌بگیر را مختومه اعلام و آنان را تبرئه کرده است، از شکایت برخی مدیران نجومی‌بگیر به دیوان عدالت برای بازپس گرفتن پول‌هایشان خبر داد! (کیهان شریعتمداری- دوشنبه ۱۳شهریور ۹۶)

جالب این‌که همین روزنامه‌های کیهان و رسالت و بقیه رسانه‌های زنجیره‌یی باند علی خامنه‌ای که این همه از تبرئه‌ی حقوق نجومی بگیران داد و فریاد می‌کنند، ظاهراً فراموش کرده‌اند که اعضای همین باند، مثل سرکردگان سپاه پاسداران، از حقوق نجومی بگیران معروف بودند و هنوز هم هستند. باند ولی‌فقیه ارتجاع یادش رفته که همین سخنگوی سپاه، پاسدار رمضان‌ شریف بود که وقتی حقوق‌های نجومی او و سایر کارگزاران غارتگر نظام آخوندی برملا شد، گفته بود: «همهٴ اینها فضاسازی است» … و «این موضوع برای لطمه زدن به اعتبار نظام بوده».

اما از همه جالب‌تر آخوند حسن روحانی بود که در اولین نشست خبری با خبرنگاران پس از نمایش انتخابات گفته بود: «بحث حقوق‌های نجومی را برای انتخابات مطرح کردند!». (خبرگزاری حکومتی دانشجو- ۱خرداد ۹۶)

عین جمله‌اش این است: «… حالا توی اون حقوق‌هایی که البته برای انتخابات بود که اون بساط رو درست کردند…».

به این ترتیب هر دو جناح غارتگر نظام آخوندی از یک‌سو در نزاع باندی، به‌طور مرتب در حقوق‌های نجومی دست یکدیگر را رو می‌کنند؛ و از سوی دیگر وقتی پای خودشان به میان کشیده می‌شود، هر دو جناح منکر چنین حقوق‌های نجومی می‌شوند. (سخنگوی سپاه که گفت: «همه اینها فضاسازی است و برای لطمه به نظام بوده» و حسن روحانی که گفت: «این بساط را برای انتخابات درست کردند» ).

حقوق‌های نجومی – علی خامنه‌ای: «همین تعداد کم مدیران حقوق نجومی بگیر بد است»
حقوق‌های نجومی – علی خامنه‌ای: «همین تعداد کم مدیران حقوق نجومی بگیر بد است»

اما در ورای همهٴ این نمایش‌ها و جارو جنجالها آنچه که از این نمایش عاید مردم محروم و تحت‌ستم ایران شد، همانا خشم انفجاری است که پیوسته در حال غلیان است. ۱۷شهریور امام جمعه جنایتکار تهران موحدی کرمانی از برملا شدن دزدی و فساد سران رژیم فریاد و فغان سرداد و گفت:
«در این فضای مجازی هر کسی هر حرفی می‌خواهد بگوید، می‌گوید آن هم بی‌نام و نشان! می‌گوید فلان مسؤل هزاران دلار دزدیده و یا فردی در کشور چنان و چنین کرده است، اینها ذهن مردم را خراب می‌کنند، مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کنند. به مسئولان توصه می‌کنم چشماهیشان را باز کنند، ببینید چه‌ها می‌شود. اگر جواب ندهید مردم فکر می‌کنند راست است و اگر هم بگویند راست است، وامصیبتا».

آری مردمی که هر روز شعار می‌دهند «یه اختلاس کم بشه حق ما پرداخت میشه «در کمینگاه تاریخی همه محرومان و ستمکشان آماده خیز بیرون کشیدن حقوق خود از حلقوم نجومی بگیران حاکمیت آخوندی از تمام جناحها و دسته‌بندیهای آن هستند. موحدی کرمانی از این می‌ترسد!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cef806d-4764-4183-95dc-65750f9965fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات