728 x 90

همکاری ناتو با نیروهای افغانستان در خنثی‌سازی مین کنارجاده‌یی

ناتو در خنثاسازی ماین نیروهای افغانستان را همکاری می‌کند
ناتو در خنثاسازی ماین نیروهای افغانستان را همکاری می‌کند
ناتو با نیروهای افغانستان در بخش کشف و خنثی‌سازی مینهای کنار جاده‌یی همکاری می‌کند.

مقامات افغانستان قبلاً از طرفهای بین‌المللی در بخش کشف و خنثی سازی مینهای کنارجاده و مین‌هایی که بر اثر جنگهای داخلی در این کشور باقی مانده است درخواست کمک کرده بود.

گفتنی است که در حال حاضر حدود 20درصد خاک افغانستان مین‌گذاری شده است که پاکسازی آن جریان دارد.

بیشتر بخوانید:‌

'جان نیکلسون' فرمانده کل نیروهای ناتو

'جان نیکلسون' فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان در اظهارات جدیدش گفت که طالبان تا دو سال آینده از تمامی مناطق زیر کنترلشان در افغانستان بیرون رانده می‌شوند.
العربیه ۵شهریور ۹۶ افزود پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا در مورد افغانستان، 'جان نیکلسون' فرمانده کل نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در اظهارات اخیرش گفت که نیروهای بین‌المللی تا زمان ریشه کن کردن 'هراس‌افکنان' در افغانستان حضور خواهند داشت. به گفته وی، در استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان، جدول زمانی برای این نیروها مشخص نشده است.
وی در ادمه گفت، گروه طالبان چاره‌ای جز حاضر شدن به پای میز مذاکره ندارد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته استراتژی جدیدش در قبال افغانستان را اعلام کرد و تأکید کرد که نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج نخواهند شد.
وی دلیل این تصمیم را جلوگیری از قدرت گرفتن گروه‌های طالبان و داعش عنوان کرد.
وی در راهبرد جدیدش تأکید کرد که پناهگاهای طالبان در خاک پاکستان باید از بین برده شود.
فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز گفت که مذاکرات آمریکا بر سر نابودی پناهگاههای طالبان در خاک پاکستان آغاز شده است.

ژنرال جک کین:‌ تغییر استراتژی آمریکا در افغانستان

استراتژی دونالد ترامپ بر افزایش نیروهای نظامی در افغانستان مبتنی است. این استراتژی آزادی عمل بالایی به فرماندهان صحنه می‌دهد و جنگ را از حالت قبلی در می‌آورد.
تلویزیون فاکس‌ نیوز 4شهریور 96: دونالد ترامپ:‌ «ما یک وضعیت چالش انگیز و دردسرآور در افغانستان و آسیای جنوبی را به ارث برده‌ایم... اما به هر صورت این مسائل را حل می‌کنیم. ما پیروزمی‌شویم...»
حالا پنتاگون گفته است چند هزار نیروی اضافی را به افغانستان می‌فرستد. اولین گروه طی چند هفته آتی ممکن است وارد افغانستان شود.
برخی می‌گویند آنچه رئیس‌جمهور ترامپ گفته است تفاوت زیادی با سیاست اوباما ندارد. پاسخ شما چیست؟
ژنرال جک کین معاون سابق رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش آمریکا:‌ استراتژی که ترامپ اعلام کرده یک استراتژی جامع است. اول این‌که نیروهای افزوده به خط مقدم به کمک نیروهای افغان اعزام می‌شوند و نیروهای عملیات ویژه نیز افزایش می‌یابند تا بتوانند اهداف با ارزش بالا را تعقیب کنند. مهمتر از همه اینها ما جداول خودبخودی برای خروج از افغانستان نداریم.
به عبارت دیگر ما به دشمن نخواهیم گفت که ما چه مدت می‌خواهیم در افغانستان بمانیم. این مشکل ما با اوباما بود که امتیاز بزرگی به طالبان می‌دادیم که منتظر شدند تا ما بیرون برویم.
نکته دیگر این است که واشینگتن دیگر این جنگ را میکرومدیریت نخواهد کرد.
جنگ، آزمایش اراده هاست و این هم برای تیم ترامپ یک آزمایش است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a71fe0ea-384e-4759-b84c-86adf64ad191"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات