728 x 90

انتخابات عراق,دخالت رژيم در عراق,

برنده انتخابات عراق، مردم و بازنده آن رژیم ایران است

-

چه کسی در عراق پیروز شد؟
چه کسی در عراق پیروز شد؟
مرکز اطلاع رسانی الملف، در مقاله‌یی تحت عنوان ”آیا تهران در انتخابات عراق پیروز شد؟“ به قلم عادل البیاتی نوشت: … بسیاری هم‌چنان معتقدند که انتخابات اخیر عراق یک شکست غافلگیر کننده برای رژیم ایران و بزرگترین افسر اطلاعات آن یعنی قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران است. 
سلیمانی میلیونها دلار را برای متوقف کردن پیروزی ایاد علاوی خرج کرد، ولی در نهایت شکست خورد. این امر بیانگر این واقعیت است که ملی گرایی عراقی دارای انعطاف است و احساس دشنمی نسبت به دخالتهای رژیم ایران دارد، احساسی که احزاب فرقه‌گرای دینی حاکم بر عراق طی 5سال گذشته موفق به از بین بردن و یا شکستن آن نشدند…
 
سلیمانی و نیروهایش در سپاه قدس بسیج گسترده‌ای را انجام دادند. بر طبق گفته فرماندهان ارتش آمریکا و اسناد اطلاعاتی آمریکا که از سری بودن خارج شده‌اند اولین هدف آنها از کار انداختن لیست علاوی یعنی العراقیه با به‌کارگیری هیأت ریشه‌کنی بعث وابسته به رژیم ایران برای جلوگیری از کاندیداتوری بیشتر افراد این لیست بوده است.

این مقاله می‌افزاید، نوری المالکی که به‌خوبی درک کرده بود که دخالتهای رژیم ایران از حمایتی در بین عموم مردم عراق برخوردار نیست تصمیم گرفت که تکی وارد انتخابات بشود، لیکن به پیروزی مطلوب خود دست نیافت… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcf2adcf-0651-4512-a6e4-04c9633caa9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات