728 x 90

تهديدهاى ايران عليه ساير كشورها,

جان بولتون:‌ استراتژی آمریکا برای بعد از جنگ داعش

-

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد
جان بولتون می‌گوید باید برای دوران بعد از داعش و جلوگیری از دخالت رژیم ایران استراتژی مشخصی داشته باشیم.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 7تیر 96: در مورد جنگ علیه تروریستهای بنیادگرا در خارج از کشور، رئیس‌جمهور آمریکا با وضعیت غامضی در نابود کردن داعش در عراق و سوریه، مواجه است.
تنش میان آمریکا، روسیه و سوریه به‌خاطر حملات نظامی اخیر آمریکا به نیروهای دولت سوریه تشدید شده است. اسراییل هم متقابلاً به آنسوی مرز سوریه حمله کرد... گفته می‌شود در این حمله تعدادی از تانکهای رژیم سوریه نابود شدند.
آیا ممکن است این درگیری به جنگ گسترده‌تری بالغ شود؟ دولت ترامپ چه گامهایی باید بردارد؟.
کسانی هستند که نگرانند، درگیری میان آمریکا، روسیه، سوریه و مهمتر از آنها، رژیم ایران، ممکن است گسترش یابد. شما فکر می‌کنید که دولت ترامپ چگونه باید این وضعیت را پیش ببرد؟
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد: من فکر می‌کنم که این وضعیت بسیار جدی است و دارای دو جنبه اصلی می‌باشد. اول شکست استراتژی آمریکا در برخورد با داعش با تکیه بر دولت عراق است. دولتی که آلت دست آخوندهای تهران است. دولت عراق به رژیم ایران اجازه داده که زمینه را برای وصل شدن این رژیم به سوریه و حزب‌الله و سایر گروه‌های تروریستی فراهم کند. ما در همین حال شاهد همپیمانی روسیه و رژیمهای سوریه و ایران هستیم. ما برای جنگ برای داعش در چنین شرایطی هستیم و آمادگی لازم را نداریم. درگیری در این صحنه به‌لحاظ سیاسی و نظامی، خیلی پیچیده است. واقعیت این است که ما استراتژی مشخصی نداریم. وقتی داعش شکست بخورد یک خلأ قدرت به‌وجود خواهد آمد و رژیم ایران و رژیم اسد و روسیه و حزب‌الله تلاش خواهند کرد این خلأ را پر کنند. به همین دلیل فکر می‌کنم ما نیاز داریم نیروهای عرب بیشتری را وارد عمل کنیم، نه نیروهای عراقی که تحت سیطره رژیم ایران هستند، بلکه نیروهایی از مصر، اردن و کشورهای خلیج‌فارس. آنها نیز در اینجا منافع بزرگی دارند، شاید حتی بزرگتر از منافعی که ما داریم. آنها در این جنگ، به اندازه‌ای که باید، شرکت نداشته‌اند... ما می‌توانیم این وضعیت را تغییر دهیم...
با نزدیک شدن ما به پایان جنگ با داعش، نیاز به یک تفکر استراتژیک داریم تا بتوانیم نیروها و ساختار درستی را ایجاد کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8320f62-0d7b-4762-a014-5140a40b8604"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات