728 x 90

افشاگريهاى مقاومت ايران عليه برنامه اتمى,برنامه موشکی ایران,

فاکس نیوز:‌پیشینه تحسین برانگیز شورای ملی مقاومت در افشای برنامه مخفی اتمی رژیم ایران

-

گزارشی از فاکس نیوز در خصوص افشاگری برنامه موشکی رژیم ایران
گزارشی از فاکس نیوز در خصوص افشاگری برنامه موشکی رژیم ایران
تلویزیون فاکس‌ نیوز بامداد روز یکشنبه 4تیرماه 96 گزارش داد:
یک گروه ناراضی ایرانی با پیشینه تحسین‌انگیزی از افشای سایتهای مخفی اتمی رژیم ایران اکنون بر روی برنامه موشکهای بالستیکی این رژیم متمرکز شده است.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن در این هفته، شورای ملی مقاومت ایران نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که شاید بزرگترین حجم اطلاعاتی بوده که تاکنون در مورد برنامه موشکی رژیم ایران، علنی شده است. این اطلاعات شامل مشخصات 42مرکز مختلف موشکی این رژیم بر روی زمین و در زیر زمین است.

شورای ملی مقاومت می‌گوید نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ایران بر تولید و آزمایش این موشکها نظارت دارد. این شورا همچنین می‌گوید رژیم ایران به‌طور فعالانه‌ای در حال همدستی با کره شمالی است و حتی اماکن مسکونی برای تکنسینهای کره شمالی در نزدیکی این مرکز فرماندهی برای تولید موشکهای شهاب 3و موشکهایی با سوخت مایع در نظر گرفته است.
 
علیرضا جعفرزاده - افشاگری برنامه موشکی رژیم ایران توسط شورای ملی مقاومت

علیرضا جعفرزاده - افشاگری برنامه موشکی رژیم ایران توسط شورای ملی مقاومت



علیرضا جعفرزاده: هدف نهایی برنامه موشکهای بالستیک رژیم ایران حول دو موضوع است. یکی موشکهایی با برد کوتاه برای تهدید کردن همسایگانش در منطقه است، کما اینکه این کار را تاکنون کرده است اما هدف واقعی این است که کلاهک‌های اتمی بسازد تا بتواند بر روی موشکهایی با برد بیشتر سوار کند.

تلویزیون فاکس نیوز: برای ارزیابی این گزارشها، دکتر اولی هاینونن، معاون سابق دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ما است. او اکنون مشاور ارشد در بنیاد دفاع از دموکراسیها است. واکنش شما به این آخرین افشاگری از سوی شورای ملی مقاومت چیست؟
 
اولی هاینونن

اولی هاینونن: وقتی که به تاریخ برنامه اتمی رژیم ایران و همکاری میان کره شمالی و این رژیم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که مستلزم دقت بیشتری است.
ما همچنین باید به آن در چارچوب گزارشهایی نگاه کنیم که شورای ملی مقاومت 2ماه پیش در مورد آخرین فعالیتها در پارچین ارائه کرد. بنابراین، من فکر می‌کنم که این نقطه شروع خیلی خوبی برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که نسبت به این اتهامات، عمیقاً وارد شود.

فاکس نیوز: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یعنی سازمان قدیمی شما که شاخه‌ای از سازمان ملل است و دارای بازرسان اتمی می‌باشد قرار است تبعیت رژیم ایران را از توافق اتمی راستی‌آزمایی کند. شما اخیراً نوشته‌اید که این آژانس اساساً یک تصمیم سیاسی گرفته است که بر ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی ایران می‌افزاید. در نتیجه، شما چگونه اطمینان دارید که یک چنین افشاگریهایی از سوی شورای ملی مقاومت، توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دنبال خواهد شد؟

اولی هاینونن: بله، این یک تصمیم سیاسی بود که توسط شورای حکام آژانس در دسامبر 2015گرفته شد اما این با یک هشدار همراه بود. در آن آمده بود که اگر اطلاعات جدیدی حاصل شود، آژانس پرونده آن را باز کرده و دست به تحقیقات بیشتری خواهد زد.
همچنین باید به‌خاطر داشت که موضوعات مفتوح زیادی وجود داشتند، در نتیجه، وقتی ما دو چیز را در کنار هم قرار می‌دهیم، فکر می‌کنم آن‌قدر هست که آژانس نگاهی به آن بیندازد.

تلویزیون فاکس نیوز: شما همچنین در مورد نقض احتمالی توافق اتمی از سوی رژیم ایران نوشته‌اید. از نظر شما، همین حالا که اینجا نشسته‌ایم و صحبت می‌کنیم، آیا رژیم ایران به توافق اتمی عمل می‌کند؟

اولی هاینونن: مقررات برجام، خیلی کلی هستند. من فکر می‌کنم که رژیم ایران با دقت زیادی این مقررات را اعمال می‌کند... لذا من نمی‌گویم که رژیم ایران از مقررات اتمیش تبعیت نمی‌کند، اما از طرف دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌تواند ثابت کند همه چیز خوب است و همه مواد اتمی تحت سیطره تیم راستی‌آزمایی آژانس قرار دارد.

تلویزیون فاکس نیوز: آیا شما هیچ تغییری در رویکرد نسبت به همه اینها از سوی دولت ترامپ مشاهده می‌کنید؟ آن هم بعد از این‌که دونالد ترامپ کارزار بسیار قوی راه انداخت و گفت او این توافق را متلاشی نخواهد کرد اما به‌دقت آن را زیر نظر می‌گیرد تا رژیم ایران هیچ شانسی نداشته باشد. او این را روشن ساخت و وزیر خارجه، رکس تیلرسون کاملاً روشن ساخت که این توافق را دوست ندارند. آیا شما هیچ تغییری در رویکرد این دولت می‌بینید؟

اولی هاینونن: من فکر می‌کنم این چیزی است که ما هنوز منتظریم ببینیم بازبینی سیاست چگونه خواهد بود و وقتی این بازبینی ظرف چند هفته انجام شد، خواهیم دید که آیا یک تغییر واقعی صورت خواهد گرفت یا نه.

فاکس نیوز: دکتر اولی هاینونن معاون سابق مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یکی از محترم‌ترین بازرسان تسلیحاتی و تکنسین آن که اکنون در بنیاد دفاع از دموکراسیها است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1558a9cc-1c7d-4272-8fe7-251f11a992cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات