728 x 90

شکاف طبقاتی ۲۴ برابری!

وضعیت فقر براي 96درصد مردم
وضعیت فقر براي 96درصد مردم
مقطع نمایش انتخابات رژیم، به‌دلیل سهم‌خواهی باندهای درونی رژیم، مقطعی است که به‌اجبار واقعیتهای بیشتری از وضعیت بحرانی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران تحت حاکمیت ولایت‌فقیه، توسط کاندیداها افشا و برملا می‌شود و تمامیت رژیم را به چالش می‌کشد.

یکی از ارقام مطرح شده عدد توزیع ثروت در جامعه ایران است که به اعتراف پاسدار قالیباف ۴٪ در ایران امروز ثروتمند هستند و ۹۶٪محروم.

این ارقام نشان‌دهنده شکاف طبقاتی بسیار عمیق در ایران امروز است. البته چون قالیباف مهره خودی نظام محسوب می‌شود، قطعاً اگر کم نگوید، زیاد نمی‌گوید.

اما معنای این ارقام یعنی چیست؟ و فارغ از جنگ و دعواهای باندی رژیم چرا در جامعه ایران چنین شکاف عظیمی ایجاد شده است؟

آری، بعد از نزدیک چهل سال می‌شود سرنوشت شعارهای دجالگرانه خمینی و خامنه‌ای در مورد حکومت مستضعفین را در صحبتهای پاسدار قالیباف به‌وضوح می‌توان دید: «واقعیت این است که امروز شکاف طبقاتی در جامعه بیشتر شده فرصتهای اجتماعی امروز نابرابرن، یعنی بهره‌ای که اون ۴٪ دارن میبرن هیچوقت اون بقیه مردم اون ۹۶٪ نمی‌برن».

قالیباف جامعه ایران را به ۲دسته چهاردرصدی ثروتمند و رانت خوار و ۹۶٪ مردمی که هیچ سهمی از فرصتهای اجتماعی و ثروت کشور خودشون ندارند تقسیم بندی می‌کند. او بیش از این جلو نمی‌رود و نمی‌داند که این ادعای او که فقط برای عوامفریبی و در دعوای باندی است چه سوالاتی با خود بهمراه می‌آورد، سوالاتی ازقبیل:
قالیباف از کی به این کشف و شهود رسیده است، یا فقط محصول تحقیقات دوران کاندیداتوری او در ۲هفته اخیر است؟

خود شخص قالیباف در کدام درصدیهاست او هم مثل ۹۶درصدیها با سختی روزگار می‌گذراند؟ به‌نوشته سایت حکومتی ایران: «غیرقانونی‌بودن فروش املاک به تعداد زیادی از مدیران شهری، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و حتی شماری افراد حقیقی بیرون از شورا و شهرداری با قیمت‌های غیرکارشناسی، اعمال تخفیف و تقسیط با دستور مستقیم شهردار تهران اشاره شده است.

محمد باقر قالیباف تلویحاً با پذیرفتن این واگذاریها، با بیان این‌که بر اساس مصوبات آیین‌نامه‌های واگذاری مسکن و همچنین مصوبات شورای شهر تهران در حوزه صدور پروانه و واگذاری املاک اقدام کرده است».

اما در برابر افشاگری باند روحانی علیه قالیباف، آن باند نیز به افشای دزدیهای حسین فریدون برادر آخوند روحانی پرداخته و می‌نویسد:
سایت حکومتی برترین می‌نویسد: «با فاش شدن ارتباطات گسترده برادر رئیس‌جمهور با سرحلقه‌های فساد بانکی در کشور و اذعان سخنگوی دستگاه قضا به ارتباط وی با بدهکاران بانکی جای سؤال اینجاست که آیا رئیس‌جمهور سکوت خود را در برابر تخلفات نزدیکان خود می‌شکند؟»

همچنین در مورد چپاولهای آخوند رئیسی با امپراطوری آستان قدس می‌نویسد: «تولید و ارائه بیش از ۳۰۰ نوع محصول کشاورزی، صنعتی، لبنی، مالی، خدماتی و فنی و تجارت و مالکیت حداقل ۴۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، آستان قدس رضوی را به غول غیر‌قابل مهاری در اقتصاد و سیاست ایران تبدیل کرده است. به‌گونه‌یی که نه نهادهای نظارتی و نه دولت جرأت نزدیک شدن به حریم و حوزه استحفاظی تولیت آن را ندارند».
و کاندیداهای دیگر که هر یک به‌فراخور مقام خود، سهمی از چپاول اموال مردم ایران داشته‌اند.

واقعیت این است که نمایش انتخابات دعوایی است بین همان ۴درصدیها که هیچ ربطی به مردم ایران ندارند.
مردمی که از این حکومت فقط زندگی زیر خط فقر نصیبشان شده و حقوق اعلام شده‌شان رسماً ۴ مدار زیر خط فقر است.
مردمی که اموالشان خرج سرپا نگه‌داشتن بشار اسد و حوثیها و حزب‌الشیطان و... می‌شود.
مردمی که ساختمان پلاسکوبر سرشان میریزد، در مقابل حوادث طبیعی بی‌دفاع هستند، دراعماق معادن زنده به گور می‌شوندو بسیاری مصائب دیگر که ریشه‌اش تمامیت رژیم است نه این کاندیدا و نه آن کاندیدا. از این رو مردم ایران خود را در این دور باطل وارد نمی‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b41a0fd7-1052-4ac2-ae64-bef97c0c48ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات