728 x 90

اذعان کاندیداهای شیاد و جلاد و پاسدار و کارگزاران سرسپرده ولایت‌فقیه، به فساد در تمام دولتهای رژیم آخوندی

نمایش مضحک مناظره
نمایش مضحک مناظره
سومین و آخرین نمایش تلویزیونی مناظره بین کاندیداهای شیاد و جلاد و پاسدار و کارگزاران سرسپرده ولایت‌فقیه نیز به روی صحنه رفت، اما جنگ و جدال آنها برای هر تماشاکننده‌ای یک پیام داشت؛ بن‌بست هر دو باند رژیم در ارا‌ئه هر گونه برنامه و راه‌حل و اثبات چپاول وتبهکاری بی‌وقفه همراه با سردادن شعارهای توخالی در سی وهشت سال گذشته، صرفنظر از این‌که کدام باند رژیم بر سر کار بوده است.

آخوند جلاد به آخوند شیاد گفت در 4سال گذشته چه کاری کردی که در 4سال بعد بکنی؟
آخوند شیاد هم، آخوند جلاد را به مناظر ه دعوت کرد، ولی به‌خاطر کنترل مناظره فرمایشی جرأت نکرد تکرار کند که در سی وهشت سال گذشته غیر از اعدام و زندان کاری بلد نبودی. همان جمله‌ای که در همدان خطاب به رئیسی گفت که کار تو در طول سی وهشت سال فقط اعدام و زندان بوده است.

وجه مشترک دیگر نمایش به‌اصطلاح مناظره، خط قرمز جنایتها و چپاولهای نهادهای تحت کنترل ولایت‌فقیه بود که از سپاه پاسداران و موقوفات آستان قدس تا نهادهای بیت خامنه‌ای، هیچ‌کدام از شش مهره سرسپرده ولایت‌فقیه جرأت اسم بردن از آنها را نداشتند. با این حال در جریان تصفیه حساب غارتگران حاکم، شش کاندیدای فرمایشی بارها و بارها به دروغگویی و خالی‌بندی بی‌دنده و ترمز یگدیگر، و به گوشه‌هایی از مفاسد و بحرانهای بی‌علاج اقتصادی و اجتماعی در حاکمیت آخوندی اذعان کردند. گوشه‌هایی از سومین نمایش مناظره در شعبده انتخاباتی خلیفه ارتجاع ذیلا می‌آید

جهانگیری: «ما وقتی دولت تحویل گرفتیم، میزان قاچاق کالا طبق برآوردهایی که اعلام می‌شد، حدود 25میلیارد دلار بود، خوشبختانه در طی این سه سال گذشته با برنامه‌ریزی دقیقی که انجام گرفته، قاچاق در مقطع فعلی به حدود 12میلیارد دلار کاهش پیدا کرده..»

آخوند رئیسی: «امروز 18میلیارد یا حالا ایشون می‌گن 12میلیارد، قاچاق کالای که داره وارد کشور میشه از کجاست؟»

جهانگیری: «من خواهش می‌کنم کاندیداهای محترم از سابقه خودشون نترسند، سابقه شون شفاف به مردم بگن، ... کسی که بیشترین سابقه حضور در قوه قضاییه داره و باید پاسخگوی سی و چند سال عملکرد قوه قضاییه باشه آقای رئیسیه»

هاشمی طبا: «روزنامه‌های ما نوشته‌اند که از 114 اسکله رسمی قاچاق وارد کشور میشه اصلاً این معنی در هیچ جای دنیا قابل درک نیست که چگونه است که عناصر و افرادی می‌توانند از اسکله‌های رسمی قاچاق وارد کنند و وارد حیطه کشور کنند.»

پاسدار قالیباف: «وقتی شما کسی رو میذارید که مدیر بانگ رو اون معلوم میکنه و میره رقمی بیش از400 میلیارد تومن رو بدون هیچگونه روالی در حسابی دیگه جابه‌جا میکنه و بعد به او جابجا می‌کنه خوب طبیعتاً قاچاق کالا اتفاق میفته»

جهانگیری: «آقای قالیباف اموال مردم را چه کردی؟ طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور، 2200میلیارد تومن املاک مردم را بخشیدی، تخفیفهای نجومی دادی، آپارتمان 10میلیارد تومنی رو 2میلیارد تومن دادی. نه پول گرفتی، گفتی 20ساله بیان پولش رو بدن. هرکس خواست ورود کنه، اجازه ندادی، .. مجلس خواست تحقیق و تفحص کنه، رفتید لابی کردید جلوش رو گرفتید... شما بیشترین تخلف در بانکهایی که در حول وحوش شما دارند انجام دادید. اصلاً این مؤسسات اعتباری شما ایجاد کردید، شما می‌دونید بانک قوامین امروز چه وضعی داره؟ من فقط به‌خاطر رعایت مصالح ملی کشور نمی‌گم... . شما می‌دونید در بانک شهر چی می‌گذاره؟ شما می‌دونید بانک سرمایه رو به چه قیمت به چه کسی واگذار کردید؟ در ادامه می‌گم به شما».

آخوند رئیسی: «یک بار برای همیشه یک مناظره‌ای را تلویزیون بگذاره، بین جناب روحانی و مسئولان دولت قبل، تمامش کنند. هر چه سؤال می‌کنی میگن دولت قبل، تمامش کنند این بحث را واقعاً مردم بتونند تصمیم بگیرند. شما ببینید در همه دلالتهای آقای جهانگیری و آقای روحانی هی میگن قبل اینطور بوده، ما اصلاً بحثمان از قبل خب یک وخت تمومش کنین. دوم این‌که آقای روحانی اشاره می‌کنند به این‌که ما برای کشاورزی این وعده دادیم در دولت بعد خواهیم کرد. جناب آقای روحانی چرا همین دولت نکردی؟ حالا بعد از چهار سال دوباره قول میدی که چهار سال دیگه میخوام این کار را بکنم».

آخوند روحانی: «آقای رئیسی تا حالا چند بار گفتن که خوبه بین دولت فعلی و دولت گذشته مناظره بشه، خوب با خود آقای رئیسی مناظره می‌کنیم، شما همة اون افراد دولت قبل، الآن تو ستاد ایشون هستند دیگه، همونا برای ایشون برنامه می‌نویسن اینا، عیب نداره ما با آقای رئیسی حاضریم، نسبت به همه مسائل موضوعی کشور، گذشته آینده امروز یک مناظره بذاریم با حضور همه خبرنگارها تا روشن بشه.
نکته‌ی دوم، ایشون میگن که اون وقت بوده گذشته، خوب شما مگه توی قوه‌ی قضاییه نبودید اون موقع؟ در همون دولت قبل.
چطور رسیدگی نکردید؟. . دستگاه نظارتی، شما که تو بازرسی کل کشور بودید، شما چی کار کردید؟
تو اون دولت که نفت داده شد به یک آدم فاسد، شما چی کار کردید، تو همین تأمین اجتماعی که یکی از دوستان قضایی شما بود رفت اونجا و بسیاری از مفاسد، همون نفت هم از همون تأمین اجتماعی شروع شد مفاسدش و الآن ۳.۸ حالا ۲.۷ بوده ولی با سود ۳.۸میلیارد پول مردم معلوم نیست کجاست؟ با امضای کیا بود؟ کیا این کارو کردن؟ بعضی از اونا رو الآن آقای رئیسی کاملاً میشناسه به هر حال ایشون تو بازرسی بوده، تو قوه‌ی قضاییه بوده، چطور اینا رسیدگی نشده تو دولت قبل؟. .. کجا بود این سخنگوی قوه قضاییه در دولت قبل با شرایطی که برا مردم پیش آمد، این‌که دارو تو خیابون نبود و مردم صف بسته بودن این‌که تو بیمارستانا، وسائل جراحی نبود، سوزن جراحی نبود، شماها مگه مسئول نبودید؟ شماها مگه نظارت نمی‌کردید؟ چرا نیامدید به مردم بگید؟ چرا نیامدید اعلام بکنید؟ الآن دارید می‌گید، می‌گید مابه آینده حواله میدیم، کشاورزی آینده خوب میشه؟ ،
آقای قالیباف چرا غیراخلاقی؟ کلام غیراخلاقی بکار میبرید، شما که نیاز ندارید، تو طول این 4سال با همهٴ امکاناتتون، علیه این دولت کار کردید هر روز تخریب کردید، شما و دوستانتون، ساختمانهای مجلل گرفتید در شمال تهران، فیلم درست کردید، شبانه روز علیه دولت.
تو روزنامه‌ها خودت تو روزنامه‌های خودتون، تمام تیرها علیه دولت بوده، که نیاز نیست بیش از این تخریب که حالا، شبانه الآن سی دی دوستان شما پخش میکنن، جزوه پخش میکنن، فکر می‌کنم نیازی به این حرفا نباشه، شما تخریب به اندازه کافی کردید».

آخوند رئیسی: «در مورد کارگاههای تعطیل شده این عدد و رقمی است که ما داریم عرض می‌کنیم 250هزار کارگاههای تولیدی، تولید لباس، کفش و کیف نمی‌دونم از این دست کارگاه‌ها، غیر از اون عددی که توی شهرک‌های صنعتی از کار بیکار شدن و کارگاهها تعطیل شده، این عدد و رقمی است که وزرای خود همین دولت گفتن و در روزنامه‌ها هم درج شده و خیلی قضیه روشنیه و مواجهیم تو هر شهری هم می‌ریم مو اجهیم با کارگرایی که بیکارشدن.
خوب حالا واقعاً می تونست اینطور نشه؟ بله، می تونست. چون خیلی از این کارگاهها مشکلشون مسأله کمبود نقدینگیه، دولت نقدینگی کم نداشته، اما نقدینگی به‌جای این‌که بیاد در تولید استفاده بشه رفته چند نفر آدم بد حساب بانکی این تسهیلات را گرفتن و بعضی‌هاشون هم تسهیلات رو به نحو خاصی گرفتن، من از مردم می‌پرسم، تا حالا شما تو عمرتون شده یک وام صفر درصد بگیرید، یعنی وام بگیرید، هیچگونه بهره‌ای نداشته باشه، خوب اینجا مبلغی وام داده شده که این مبلغ 300میلیارد تومن که صفر درصده، یعنی یک قرون بهره وجود نداره، متخلف بانکی، خوب اینها تو تولید استفاده نمی‌شه».

هاشمی طبا: «ما نفری 45هزار تومن یارانه در دولت قبل دادیم، میوه ده برابر شد، بنزین هشت برابر شد مسکن سه برابر شد و قس‌علیهذا، یعنی ما گفتیم 45هزار تومن میزاریم توی جیب تون، اما 500هزار تومن به‌خاطر 26 درصد تورم از جیب شون درآوردیم. امروز هم اگر بخواهیم دو برابر، سه برابر، چهار برابر، یارانه رو به همه تقسیم کنیم، چه اتقاقی می‌افته اتفاق این میافته که به‌جای 250هزار تومنی که بهشون میدیم، 800هزار تومن از جیب شون درمیاریم».

آخوند روحانی: «بسیار مهمه که مردم بدانند که یه عده‌یی دنبال بازگشت به چهار سال قبل هستند. خیلی روشن دارند میگن. میگن همان‌طوریکه اون دولت پول پخش می‌کرده ماهم می‌خواهیم بیشتر پول پخش کنیم. این مسیرش کاملاً روشن است و ما الآن اون زمان هفده‌هزار میلیارد تومان میتونستند برای یارانه بدهند که چهل و دوهزار میلیادر تخلف کردند و پرونده‌هایش هم وجود دارد و امروز هم هفتاد هزار میلیارد است. میشه همه اینها را تبدیل کرد به پول و داد به مردم. بهداشت درمان دومرتبه برگردانیم به شرایط سابق، گازرسانی به روستاها را متوقف کنیم. راه روستایی را متوقف کنیم. یارانه مربوطه به کشاورزی را متوقف کنیم، همه اینکارها را میشه کرد».

جهانگیری: «متأسفانه یکی از اقدامات بدی که افتاد در دولت گذشته این بود که سفره مردم کوچک شد. طبق آمار رسمی کشور سفره روستاها 35 درصد کوچکتر شد، سفره شهریها 25 درصد. نتیجه سیاستهای غلط بود. نتیجه تصمیم های نادرست بود. همان‌طور که گفته شد، 45هزار تومان توی جیب مردم گذاشتیم، 200 تومان از اینور دولت از جیب مردم برداشت... . سرزده نروید توی خونه فقرا عکس بگیرین و نشان بدین که فقیره.
سرزده‌نرین توی خونه فقرا فیلم بگیرین به‌عنوان تبلیغات خودتون پخش کنید».

آخوند رئیسی: «ماشاهدیم که وضعیت فقر در این دولت با سیاستهایی که داشته، بیشتر شده طبق اعلام مسئولان رسمی دارم عرض می‌کنم یعنی 23 درصد امروز شده 33 درصد... . یعنی سفره مردم کوچکتر شده».

میرسلیم: «من خدمت آقای جهانگیری عرض کردم در جلسه مجمع که بیایید فکر کنید و از این پول درست استفاده کنید. همین‌طور برای رأی آوردن فقط می‌خواهید پخش کنید بین مردم، به‌ویژه سر انتخابات؟ درسته اینکار؟ اینها چیزهایی است که باید اصلاح بشود. صادق بشیم با مردم. بگیم برای تولید ما ندادیم، نتونستیم بدیم بدلایلی، بگویند چرا؟ ولی می‌شد داد. واقعاً باید خدمت می‌کردند به تولید این کشور. خوب خدمت نکردند.
صندوق کشاورزی ورشکست داره میشه شب انتخابات پنج هزارمیلیارد تومن بهش دادند. این راهش نشد که.»

پاسدار قالیباف: «همینطور که در این بخش صحبت شد خوب بهرحال امروز که کشور ما با یک بحران اقتصادی روبه‌روست بدون شک، یعنی بیکاری، یعنی رکود و یعنی گرانی. خوب طبیعتاً ، بحث این هست که در حوزه مربوطه به گرانی، حالا میگند تورم کنترل شده، ولی واقعاً مردم ما امروز میدونند که گرانی وجود دارد، اقلامی که مردم زندگی روزمره شون هست مثلاً اگه شما دقت بکنید، مثلاً شکر 1500 تومن 3500 تومن، یا در حوزه قند و در همه اقلام، گرانی واقعاً هنوز هست، اشتغال و بیکاری بهرحال سه و نیم میلیون بر اساس آماری که الآن گفته میشه و این تا شش تا هفت میلیون وجود داره، تعطیلی کارگاهها به‌خاطر بحثهایی که گفته شد این اتفاقها افتاده، ... ... از اون طرف در همین مالیات ما 40 درصد فرار مالیاتی داریم که مالیات پرداخت نمی‌کنند، ما در مالیات بر ثروت و ثروتمندان کمترین سهم دریافت مالیات رو داریم..»

میرسلیم: «15سال یک شرکتی رو من به آقای جهانگیری نوشتم آقای جهانگیری تکلیف این شرکتو مشخص کن این مال سازمان گسترش بوده باید واگذار می‌شده به بخش خصوصی چرا دوباره رفته تو دست دولت دو مرتبه، اصلاح کنید ابلاغیه اومده ایشون واگذار کردند به معاونشون یک سال بحث کردند جدل کردند هیچ چی از توش در نیومد، اینطوری میخواد کار پیش بره، به چه حقی دولت میره موتور فروشی میکنه..»

جهانگیری: «شما عمدتاً کارهات رو به نهادهای نظامی در تهران واگذار کردی..».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/191a26bb-3345-4442-915b-d1d2a85edf3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات