728 x 90

اينترنت,

فغان از فضای مجازی!

-

فضای مجازی
فضای مجازی
دیر زمانی است که هم وغم کارگزاران رژیم فضای مجازی و گسترش آن است آنها برای این دغدغه خود دلایلی مختلفی را بیان می‌کنند در این‌جا فقط به تیتر این دلایل می‌پردازیم:
-رشد چشمگیر در استفاده مفرط از تلفن همراه وجود دارد و به اثرات روانشناختی و اجتماعی استفاده طولانی‌مدت از این وسیله ارتباطی توجه کافی نشده است.

-وجه مشترک تمامی ‌رفتارهای اعتیادی (از جمله اعتیاد به پیامک)، اضطراب، ولع و اجبار، از دست دادن کنترل، پافشاری بر رفتار به‌رغم پیامدهای منفی، ایزوله شدن از دیگران. (سایت حکومتی آوای آغر)

-افسردگی، تعارض با دیگران و اختلال در فعالیتهای روزانه، مشکلات رفتاری و شناختی، روابط ضعیف با والدین و محدودیت دامنه روابط اجتماعی.

-پرداختن بیش از حد به فضای مجازی می‌تواند افراد را از ارتباط سالم با خانواده خود محروم کند. (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم)

بنا بر آمار حکومتی بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته ۵۳ درصد از کل مردم ایران دست‌کم عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند. (خبرگزاری حکومتی ایسنا 6بهمن)

محمدرضا جوادی یگانه، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد: در حال حاضر ۲۲ میلیون کاربر «تلگرام» در ایران وجود دارد. (خبرگزاری حکومتی ایسنا 6بهمن)

همین کارگزار رژیم در ادامه صحبتهایش به منفوریت تلویزیون حکومتی اعتراف کرده و می‌گوید:
«شاید کلاً تلویزیون را تعطیل کنیم در جامعه ایران؛ خبر که نمی‌دهد، مردم هم که اعتماد خبری به آن ندارند، به کار هم که نمی‌آید و آن کاری را هم که دارد می‌کند فقط تحریف است بنابراین تعطیل شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد و معتقدم واقعاً خاموش کردن تلویزیون اصلاً مهم نیست».

جوادی یگانه افزود: «آنچه که در رسانه‌های رسمی مطرح می‌شود، خواست مردم نیست، مردم خواست خود را به گونه دیگری دارند اعمال می‌کنند».

این کارگزار رژیم در نهایت گفت: «من صدا و سیما را بزرگترین آسیب اجتماعی در دنیای فعلی ایران می‌دانم و با هر محتوایی یعنی تلویزیون با هر محتوایی و صدا و سیما به‌طور مشخص، خاموش کردنش هیچ ضرری ایجاد نمی‌کند».

اما نکته قابل تأمل دیگر این است که اگر ‌چه در نرم‌افزار آخوندها به‌شدت از نقش آگاه‌گر و سمت دهنده اجتماعی فضای مجازی می‌ترسند ولی در سخت افزار و خرید و فروش دستگاه آن خیلی هم نگرانی ندارند و سودهای کلان آن، موجب آرامش خاطرشان هم هست:
«2سال و نیم پیش بر اساس آمار کمتر از 250000 تا گوشی و هوشمند در کشور بود، و الآن بیش از، من آماری که دیدم، 60 میلیون تا رسیده تعدادشون، که آمارها متنوع‌اند. ولی من آخرین آمار رو 60 میلیون دیدم.. می‌دانید 97 درصد به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود». (شبکه خبر رژیم4بهمن 95)

یکی از نکاتی که مستمراً در تبلیغات رژیم آخوندی علیه فضای مجازی هست، این است که می‌گویند نگرانی مختص ما نیست و در سایر کشورها هم هست. در حالیکه واقعیت این است که رژیم نعل وارونه می‌زند. در حالی که رژیم در سایر زمینه‌ها اصلاً کاری به معضلات مردم و جامعه ندارد و می‌گوید که مسایلی مثل فقر، نوزاد فروشی، فروش اعضای بدن، گورخوابی، ... طبیعی است، چرا این همه احساس تهدید از فضای مجازی می‌کند؟ علت این مسأله چیست؟ به عبارت دیگر رژیمی که با دود و دم خودش را قدرت منطقه‌ای می‌داند و کلی ادعای دیگر، چرا این میزان از گوشیهای تلفن و فضای مجازی می‌ترسد؟

اتفاقا به‌دلیل این‌که در فضای مجازی همین توهمات و دجالیتهای آخوندی افشا‌ شده و زبر آبش زده شده و اجازه داده نمی‌شود که بستر خبر رسانی در جامعه یکطرف باشد، این همه با آن در ضدیت است. ضمن این‌که امکان ایجاد ارتباط بین اقشار مختلف مردم برای برپایی اعتراضات علیه این رژیم ضد‌مردمی را فراهم می‌کند آن هم در شرایطی که مقاومتی سرفراز و هوشیار در صحنه حضور دارد که نبرد با این رژیم را لحظه‌ای رها نکرده و تمام فعالیتهای علیه رژیم سالوس و سانسور و اختناق را به مقصد اصلی مردم ایران یعنی سرنگونی سمت و سو می‌دهد.

بنابراین موضوع اصلی دسترسی مردم به فضای مجازی و امکان ایجاد ارتباط بین اقشار مختلف و ایجاد تشکلهای مردمی و امکان تماس با مقاومت سازمان‌یافته و با مجاهدین است که رژیم را این طور هراسان و وحشت‌زده کرده است.

این واقعیت را در حرفهای آخوند موحدی کرمانی در نمایش جمعه امروز 27اسفند 95 به‌روشنی می‌توان دید، آنجا که گفت؛ فضای مجازی به عمود انقلاب آسیب می‌زند!.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2727dd18-1eb9-4ff3-82e0-1a6db6900cd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات