728 x 90

اخبار يمن,

کشته شدن یک سرکرده حوثیها و بهم ریختگی امنیتی در پایتخت یمن

-

کشته شدن یکی از فرماندهان بالای حوثی ها
کشته شدن یکی از فرماندهان بالای حوثی ها
تلویزیون الجزیره 18بهمن 95
یک کلیپ ویدیویی که بر روی اینترنت گذاشته شده جسد یک سرکرده حوثیها به‌نام سرهنگ یحیی طیر را نشان می‌دهد که در اختیار نیروهای چترباز عربستان سعودی است. وی هنگامی‌که به همراه چند تن دیگر تلاش می‌کرد از داخل یمن به خاک عربستان نفوذ کند، کشته شد.

این تصویر یکی از سرکردگان بالای حوثیها به‌نام یحیی محمد طیر است که در دوران دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح، سرهنگ گارد ریاست‌جمهوری بود.

این اواخر شبه‌نظامیان وی را به مرزهای عربستان سعودی فرستاده بودند که به این سرنوشت دچار شد و توسط نیروهای مرزی سعودی کشته شد.

حوثیها با دجالگری ویدیویی منتشر کردند که در آن یک نفر ادعای دفن جسد پدرش یحیی طیر را در مرز یمن دارد. این ویدیو در میان خانواده و فامیل یحیی طیر و عناصر حوثیها در داخل یمن توزیع شده در حالی‌که یک ویدیوی دیگر، عدم صحت آن را برملا می‌کند.

ویدیوی جدید نشان می‌دهد که جسد یحیی طیر به همراه یک جسد دیگر مجهول‌الهویه در دست نیروهای سعودی است. شبه‌نظامیان حوثی پیشتر مدعی شده بودند که جسد این سرکرده را در یکی از مناطق خود دفن کرده‌اند

از سوی دیگر شبه‌نظامیان حوثی در پشت به هم ریختگی امنیتی و وضعیت نابسامان اقتصادی در یمن قرار دارند.

دهها خانه در محله‌های ستین و مشهد و جراف در صنعاء شاهد حملات و یورشهای گسترده‌یی بودند که شبه‌نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع انجام دادند. عناصر کودتاگر صدها جوان را به بهانه این‌که با دولت قانونی ارتباط دارند، در این مناطق دستگیر کرده‌اند. شبه‌نظامیان حتی زنان و کودکان را دستگیر کرده و به مکانهای نامعلوم می‌برند تا به این صورت به خانوادهایشان فشار بیاورند که اقوامشان را تحویل دهند.

بسیج گسترده دستگیریها در صنعاء، با پیشروی نیروهای دولتی در جبهه نهم در شمال شرق پایتخت و وارد کردن تلفات جانی و مادی فراوان به شبه‌نظامیان در نوار ساحلی در غرب کشور و جبهه‌های صعده و جوف، همزمان شده است.

آشفتگی اقتصادی افزایش یابنده همراه با وضعیت بهم ریختگی امینتی باعث گسترش بازار سیاه در پایتخت شده است. گزارشها حاکیست که بیش از 1500 ایستگاه فروش فرآورده‌های نفتی و گازی در محله‌های صنعاء دیده می‌شود. علاوه بر آن سه شرکت نفتی مربوط به سرکردگان حوثی در مناطق تحت کنترل کودتاگران، کنترل بازار سیاه را در دست دارند.

اسناد رسمی نیز از دست داشتن صالح شعبان وزیر دارایی کودتاگران در مصادره میلیاردها ریال توسط حوثیها خبر می‌دهد. منابع یمنی می‌گویند، چنگ انداختن حوثیها بر چندین مؤسسه اقتصادی به بهانه تأمین مخارج جنگ صورت می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89a650d9-cb83-4aa8-9d8b-9b42b606f78d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات