728 x 90

نبردهای ارتش ملی یمن در شرق صنعا

پیشروی ارتش ملی یمن
پیشروی ارتش ملی یمن
ارتش ملی یمن در شرق صنعا پایتخت اشغال شده یمن در حال پیشروی است. طی روزهای اخیر ضربات جدی به شبه‌نظامیان حوثی در این منطقه وارد آمده است. گزارشی از تلویزیون العربیه:
تحولات نظامی در جبهه‌های مختلف یمن سرعت زیادی به خود گرفته است. در جبهه نهم ارتش ملی اعلام کرد توپخانه این ارتش پادگان صمع و مواضع دیگر حوثیها را در اطراف فرودگاه بین‌المللی صنعاء برای اولین بار گلوله‌باران کرده است. نیروهای ارتش ملی موفق شدند ژنرال محمد شطوی از گردان تیپ 314 وابسته به گارد جمهوری سابق را به اسارت درآوردند. وی اعتراف کرد: شبه‌نظامیان حوثی افراد را گمراه کرده و به آنها اطلاعات دروغین درباره پیروزیهای خیالی می‌دهند.

یک افسر ارتش ملی یمن می‌گوید
«این یک اسیر جنگی جدید است. فرمانده تیپی که وی تحت فرمان آن بود کشته شده است. یک اسیر دیگر هم گرفتیم که مسئول عملیات بوده است.

فرد اسیر شده می‌گوید ما کشته‌های زیادی دادیم».
همزمان با پیشروی ارتش ملی یمن، هواپیماهای ائتلاف عربی نیز حملاتی را در استان حدیده و همچنین فرودگاه بین‌المللی حدیده و به مواضع شبه‌نظامیان حوثی انجام دادند و 29تن از آنها را به هلاکت رساندند.

ارتش ملی با پشتیبانی نیروهای ائتلاف در مناطق جنوب شرقی شهر مخاء پیشروی کرده و این مناطق را پاکسازی کرد.

در استان بیضاء نیز گروهی از رزمندگان مقاومت مردمی از قبیله آل حمیقان موفق شدند منطقه حید الملح در شهرستان زاهر را بعد از نبردهای شدیدی آزاد کنند. در جریان این نبردها شماری از کودتاگران حوثی کشته و زخمی شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c769a95-5e01-463a-8d79-81402313a3d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات