728 x 90

عفو بین‌الملل: زندانی سیاسی علی معزی به نقطه نامعلوم منتقل شده و بیم آن می‌رود در معرض خطر باشد

فراخوان عفو بین‌الملل برای نجات جان  زندانی سیاسی علی معزی
فراخوان عفو بین‌الملل برای نجات جان زندانی سیاسی علی معزی
عفو بین‌الملل روز جمعه 17دی95 در سایت خود نوشت: «در ایران علی معزی از زندان گوهردشت به یک محل نامعلوم منتقل شد. بیم آن می‌رود که این زندانی سیاسی در معرض خطر باشد. مقاومت ایران به همه سازمانهای حقوق‌بشر بین‌المللی به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل و نماینده ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران جهت اقدام فوری فراخوان داده است.

کمپین رسانه‌های اجتماعی با هشتک، SaveAliMoezzi# راه‌اندازی شد. دختران وی فروغ و هجرت معزی نیز به سازمان ملل نامه نوشته‌اند تا نگرانی خود را برای سلامتی وی بیان کنند.

محکومیت وی تمام شده است و او باید به‌زودی آزاد شود ولی ما امروز یک توطئه جدید علیه وی شنیدیم. امروز صبح بعد از دیدار با خانواده خود ناگهان تعدادی از عناصر سرویس اطلاعاتی وی را به یک محل نامعلوم بردند و تابه‌حال هیچ خبری از وی وجود ندارد.

خواهران معزی گفتند: ”از آنجا که این توطئه از جانب عوامل سرویس اطلاعاتی است و جان او در خطر است ما درباره سرنوشت وی بسیار نگران هستیم“.

علی معزی؛ از زندانیان دهه 60 و پدر دو مجاهد اشرفی است. وی آخرین بار در خرداد سال 1390 دستگیر شد و در آذر ماه سال 94 به‌رغم پایان دوران محکومیتش، به یک سال زندان اضافی محکوم شد. علی معزی از بیماریهای مختلف رنج می‌برد و بارها در سلولهای انفرادی و زیر شکنجه‌های مختلف قرار گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e8929d3-3ca1-4a8d-b0fe-ee11b591818b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات